14:25|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 اسفند 1398 - 09:35
کد خبر: 13948
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

فعالیت 40 اکیپ عملیاتی برق در مناطق زلزله زده خوی

در حال حاضر ۴۰ اکیپ عملیاتی شرکت برق در حال فعالیت در مناطق زلزله زده هستند و واحدهایی که آماده استفاده باشند برق آن‌ها وصل می‌شوند.
فعالیت 40 اکیپ عملیاتی برق در مناطق زلزله زده خوی

اکبرحسن بگلو، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، با تشریح کامل وضعیت مناطق حادثه دیده استان در پی وقوع زلزله اظهار کرد: با توجه به وقوع زمین‌لرزه‌ای ۵٫۸ ریشتری حوالی شهرهای قطور و خوی و آسیب‌هایی که در این مناطق رخ داد از اولین ساعات وقوع زلزله اکیپ‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی به محل اعزام شدند و وضعیت خطوط شبکه‌های برق شهرستان را مورد بررسی قرار دادند.
وی افزود: با تلاش‌های بی وقفه اکیپ‌های عملیاتی اعزامی در محل‌های حادثه دیده خطوط اصلی در کمتر از دو ساعت برق‌دار شد و تمامی روستاهای مسیر برق‌دار شدند.
حسن‌بکلو با اشاره به تخریب شدید برخی از منازل خاطر نشان کرد: در برخی از منازل تخریب‌های وسیعی صورت گرفته بود که مجبور شدیم برای حفظ ایمنی برق واحدها را قطع نگه داریم تا به طور قطعی و مطمئن از ایمنی سیم کشی داخلی ساختمان اطمینان حاصل کنیم.
وی اضافه کرد: در ادامه وقوع زلزله صبح ۴ اسفند ماه، زمین لرزه‌ای در ساعت ۱۹:۳۰ عصر همان روز به بزرگی ۵٫۹ ریشتر برای بار دوم این مناطق را لرزاند که در این شرایط با توجه به اینکه اکیپ‌های عملیاتی ما هنوز در محل حضور داشته و در حال فعالیت بودند سریعا اقدام به حل مشکل‌های به وجود آمده و برق‌رسانی کردند و با اقدامات خستگی ناپذیر اکیپ‌های عملیاتی تا ساعت ۲ نصف شب برق تمامی روستاهای حادثه دیده وصل شد.
مدیرعامل شرکت‌های توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی با اشاره بر قطعی ۶ روستای حادثه دیده که خسارت بیشتری داشتند گفت: وصل شدن برق تمامی مناطق زلزله زده دغدغه و اولویت اصلی ما در شرکت توزیع برق است و اکیپ‌های عملیاتی از ساعات اولیه وقوع حادثه با تلاش بی‌وقفه خود سعی داشته‌اند تا حتی ساعتی روشنایی این مناطق به تاخیر نیفتد اما با توجه به اینکه ایمنی و سلامت مردم مهم‌تر است در شش روستایی که خسارت شدیدتری دارند بنا به مسائل امنیتی برق آن‌ها را قطع نگه داشتیم تا هیچ خطری ایمنی و سلامت مردم را تهدید نکند.
وی در ادامه اشاره کرد: این در حالی است که روشنایی معابر این شش روستا متصل بوده‌ و مشکلی ندارند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۴۰ اکیپ عملیاتی شرکت برق در حال فعالیت در مناطق زلزله زده هستند و واحدهایی که آماده استفاده باشند برق آن‌ها وصل می‌شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید