19:14|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 07 اسفند 1398 - 10:23
کد خبر: 13938
یادداشت:

انسانیت را در مقابل نامهربانی کرونا نشر دهیم

این‌روزها جای مهربانی درمیان مردم عجیب خالی است، بیایید در کنار تمام نامهربانی ها انسانیت را نشر دهیم.
انسانیت را در مقابل نامهربانی کرونا نشر دهیم

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، پس از آنکه اولین خبر از فرد مبتلا به ویروس کرونا در ایران در فضای مجازی پیچید بلافاصله همه معادلات تغییر کرد و  کشور با موجی از اضطراب‌ها، تشویش و نگرانی مردم همراه شد.

اگرچه روزانه هزاران نفر به دلایل مختلف در سطح دنیا فوت می‌کنند اما این بار گویا جریان فرق می‌کند و بخشی از آن برمی‌گردد به این‌که اسیر رسانه‌هایی شده ایم که تمام حواسشان به این است که ناامیدی را در بین مردم تزریق کنند .

در این بین  به علت پراکندگی اخبار و بسیاری از اطلاعات و آمار نادرست مردم سردرگم می‌مانند و حال باید از خود مردم پرسید تا کی قرار است اسیر اضطراب ابتلا به ویروس کرونا باشیم؟ اگر انسان اشرف مخلوقات است چگونه یک ویروس اینگونه او را از پا در آورده و عاجز مانده است؟

کرونا همانطور که گفته شد هیچ درمان قطعی ندارد و پیشگیری تنهاترین و بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به آن است. بی شک احساس ترس و نگرانی امری بدیهی و غیرقابل کتمان است اما چنین نا امیدی و نامهربانی قابل پذیرش نیست.

مردم ثابت کرده‌اند که هرکاری را همت کنند می‌کنند شکست دهند، ساده میخواهم بنویسم اضطراب ابتلا به کرونا این‌روزها از خوده آن آزاردهنده تر است که در بین مردم رواج یافته و متاسفانه همه درگیر چنین موضوعی هستند.

اکنون که چنین بحرانی نه تنها در سطح شهر و کشور بلکه در سطح دنیا ایجاد شده است چه کسی بهتر ازما می‌تواند بذر امید را در دل همنوعان خود بکارد و یاری کند. این روزها می‌گذرد اما تاریخ فراموش نمی‌کند احتکار کنندگانی را که حتی از چنین موقعیتی برای منافع خود استفاده می‌کنند. امروز نه تنها مسئولان بلکه مردم و جامعه رسانه باید دست به دست هم بدهیم تا شرایط را برای کاهش استرس‌ها در سطح کشور مهیا سازیم که در صورت ادامه این روند آیندگان نیز از آسیب آن در امان نخواهند بود.

مردم فهیم آذربایجان‌غربی به علت شیوع ویروس کرونا بسیاری از مغازه‌ها به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند و مردم استقبال کمتری می‌کنند، صاحبان مغازه‌ها می‌توانند با نشر مهربانی در دریافت اجاره‌ها کمی تعدیل کنند و آغازگر این مهربانی در سطح شهرخود باشند.
ما در هرکاری باهم بودیم بهرین‌ها اتفاق افتاده است، کسی ویروس کرونا را تکذیب نمی‌کند، اما امروز زمان دست در دست هم دادن و ترویج انسانیت است نه ایستادن و مرگ تدریجی، که این ظلم در حق خودمان است بیایید این اتفاقات اخیر را علیرغم تمامی لحظات تلخ‌اش تغییر دهیم و با رواج امید، عشق، اتحاد و همدلی برای فرزندان خود ثابت کنیم که مهربانی هنوز جریان دارد.

و در نهایت قابل توجه همشهریان عزیز، خواهشمندیم اخبار مربوط به کرونا را از سایت های رسمی پیگیری کنید و به شایعات فضای مجازی توجه نکنید.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید