03:10|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 07 اسفند 1398 - 09:25
کد خبر: 13937
یادداشت:

به نام زلزله زدگان به کام سودجویان/زلزله برخورد با متخلفان

زلزله بخش قطور بهانه‌ای شد تا باز هم در فضای مجازی شاهد جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط اشخاص بدون مجوز رسمی باشیم که می‌طلبد نهادهای نظارتی با متخلفان برخورد کنند.
به نام زلزله زدگان به کام سودجویان/زلزله برخورد با متخلفان

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، چند روز گذشته زلزله‌ای به قدرت 5.7 ریشتر بخش قطور را لرزاند، که همان ساعات اولیه پس از این زلزله مسئولان شهری و استانی در محل زلزه حضور پیدا کردند و پس از بررسی شرایط مناطق اقدامات لازم برای این بخش‌های مختلف انجام شد.

اما زلزله بهانه‌ای شد تا عده‌ای از سودجویان بیکار ننشینند و از موقعیت پیش آمده برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای مناطق زلزله زده استفاده کنند،این در حالی است که افراد بدون مجوز موسسه خیریه مورد تایید نهادهای متولی است اجازه چنین اجازه‌ای ندارند و مردم باید هوشیار باشند که به چنین نفراتی اعتماد نکنند ريا، این افراد ادعا می‌کنند که هیچ اقدامی توسط مسئولان انجام نگرفته و به بهانه‌های مختلف شماره حساب‌های خود را در فضای مجازی جهت جمع آوری و کمک رسانی به مناطق زلزله ‌زده منتشر می‌کنند.

با توجه به گزارشات میدانی انجام گرفته و گزارشات واصله از مناطق زلزله‌زده اگرچه در مناطق  مشکلاتی وجود دارد و قطعا روند بازسازی منازل طول می‌کشد اما کمبود چندان خاص و مورد توجهی وجود ندارد و تقاضا می‌شود مردم به شایعات فضای مجازی که توسط برخی سودجویان در حال پخش است توجه نکنند و اخبار مربوط به مناطق زلزله‌زده را از منابع خبری رسمی پیگیری کنند.

عده‌ای افراد مجهول الهویه سعی دارند با دامن زدن به مشکلات و شاخ و برگ دادن به وضعیت مناطق زلزله زده ازاحساسات مردم برای جمع آوری وجه نقدی استفاده کنند، که انتظار می‌رود نهادهای نظارتی جهت جلوگیری از شایعات و فرافکنی توسط این افراد برخورد اقدامات لازم را انجام دهند و در صورت بروز تخلف با این شایعه پراکنان برخورد شود.

کمک رسانی به هم‌نوعان عزیزمان در بخش قطور اقدامی بسیار نیک و پسنیده است اما نباید در چنین مواقعی زمینه را برای برخی افراد سودجو فراهم کرد لذا مردم بهتر است به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و به جزء موسسات خیریه که دارای مجوز و مورد تایید هستند به چنین اشخاصی اعتماد نشود.




  
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید