07:19|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 05 اسفند 1398 - 11:09
کد خبر: 13924
باریش گزارش می‌دهد:

لزوم تسریع در امدادرسانی/قطور خوی 35 بار لرزید

روز گذشته قطور چندین بار لرزید و بزرگترین زمین لرزه که ثبت شده 5.7 ریشتری بوده که خساراتی مالی بسیاری را روی دست ساکنان این منطقه گذاشته است.
لزوم تسریع در امدادرسانی/قطور خوی 35 بار لرزید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، زمین لرزه‌ای که روز گذشته ساعت 9:22 صبح در قطوراتفاق افتاد خساراتی را در43 روستای خوی و سلماس در پی داشت، که میزان این خسارات در روستاها از 10 درصد تا 100درصد گزارش شد.
در همان ساعات اولیه مسئولان استانی با حضور در محل زلزله‌ ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان خسارات وارده را بررسی کردند تا اقدامات کمک رسانی به زلزله‌زدگان انجام گیرد.

هوا نیز بس ناجوانمردانه سرد است

گرچه مسئولان در بازدیدهای میدانی خود اذعان کردند که مشکلی از بابت اقلام امدادی وجود ندارد و توزیع چادر و وسائل گرمایشی از روز گذشته براساس ارزیابی و برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال انجام است، اما برخی از گزارش‌های مردمی رسیده حاکی از آن است که تسریع در امدادرسانی به ویژه در این روزهای که هوا نیز بس ناجوانمردانه سرد است، ضرورتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

زلزله خسارات جانی در پی نداشته است

آیدین رحمانی معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان‌غربی در این خصوص می‌گوید: با توجه به قطعی برق و قطع ارتباطات تلفنی و اینترنتی، نیروهای هلال احمر و اورژانس سریعا به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و نسبتا به کمک رسانی اقدامات لازم را انجام دادند.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به هوشیاری مردم خسارات جانی را پی نداشتیم و مشکل خاصی وجود نداشت. تعداد 95 نفر مصدوم بود که تعداد 85 نفر به صورت سرپایی مداوا شدند و 10 نفر هم جهت بستری به بیمارستان شهرستان خوی اعزام شدند.

رحمانی بیان کرد: هم اکنون با توجه به اینکه 27 روستا و یک شهر قطور با بیش از 5 هزار خانوار در این منطقه درگیر زلزله بودند اقدامات لازم را برای تمام خانواده‌هایی که زلزله زده هستند با توجه به ترس از پس لرزه های بعدی از جمله اسکان موقت و اضطراری انجام  داده ایم.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: بنیاد مسکن نیزاز امروز جهت ارزیابی کامل و اقدامات لازم برای آواربرداری اقدام کرده‌اند که امیدواریم پس از ارزیابی‌ها شروع عملیات احداث سریعا انجام گیرد و خوشبختانه تمام واحدهای روستایی بیمه هستند.

باتوجه به اینکه در آستانه سال نو و فرارسیدن روزهای نوروز نیز قرار داریم لازم است مسئولین استانی با تسریع در امر امدادرسانی زمینه بازگشت ساکنین مناطق زلزله‌زده به شرایط عادی زندگی را فراهم کنند تا در روزهای ابتدایی سال نو، سقف هیچ خانواده‌ای از چادرهای امدادی نباشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید