20:02|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1398 - 10:56
کد خبر: 13890
یادداشت:

انتخابات طعمه کلاهبرداران سایبری شد

در ایام انتخابات برخی از کلاهبردارن سایبری از فضای پیش‌ آمده سوء استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری‌های سایبری نمودند.
انتخابات طعمه کلاهبرداران سایبری شد

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در ایام تبلیغات انتخابات، بازار کلاهبرداری‌های سایبری نیز گرم بود و برخی از افراد از شرایط پیش آمده سوء استفاده کرده و با بهره‌گیری از روش‌های نوین تبلیغاتی اقدام به انتشار اپلیکشن‌های موبایل برای آشنایی با کاندید مورد نظر کردند.
متاسفانه بسیاری از کلاهبرداران و سودجویان فرصت را غنیمت دانسته و با ترفند ایجاد اپلیکیشن‌های مختلف در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه‌های اجتماعی گوناگون و تحریک افراد به دانلود و نصب آن‌ها، دست به سودجویی از کاربران می‌زنند.
سرهنگ محمد جمالی، رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا ناجا در این مورد اظهار کرد: در بررسی صورت گرفته روی بسیاری از اپلیکیشن‌های مذکور متاسفانه در همین چند روز شاهد انتشار اپلیکیشن‌های مختلفی بوده‌ایم که در بررسی اجمالی دارای آسیب پذیری‌های متعدد بودند.
سرهنگ جمالی با اشاره به افزایش حجم تبلیغات در روز‌های آتی و علاقمندی کاربران به استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل پایه، توصیه کرد: کاربران اپلیکیشن‌های تبلیغاتی را از منابع رسمی انتشار که بررسی‌های امنیتی لازم را در خصوص امنیت اپلیکیشن‌ها انجام می‌دهند، بارگذاری کنند.
سرهنگ جمالی از شهروندان خواست در صورت نصب این گونه اپلیکیشن‌های جعلی در گوشی تلفن همراه و یا سیستم عامل‌های خود نسبت به پاکسازی و حذف این اپلیکیشن‌ها اقدام و در صورت نیاز به ثبت گزارشات مردمی به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و برای دریافت مشاوره نیز می‌توانند با شماره تلفن ۸۱۸۱۸ مرکز امداد و فوریت‌های پلیس فتا تماس بگیرند.
کلاهبرداران فضای سایبری در انتظار فرصتی برای سوء استفاده از گزینه‌های مختلف هستند که این روزها نیز انتخابات طعمه آنان شده و نیاز است تا مردم آگاهی لازم در این زمینه را کسب کرده و اپلیکیشن‌های غیر مجاز را در گوشی تلفن همراه خود نصب نکنند.  
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید