03:59|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1398 - 10:12
کد خبر: 13888
باریش گزارش می‌دهد

منافعی که مردم را می‌سوزاند

رسانه‌ها از ارکان اصلی جامعه هستند که می‌توانند سمت و سوی هر موضوعی را تغییر دهند اما منافع شخصی در این بین باعث می‌شود رسانه‌ها دست به کارهایی بزنند که باعث عقب ماندگی چهار ساله جامعه و انتخاب فردی ناشایست شود.
منافعی که مردم را می‌سوزاند

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، رسانه به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ارکان جامعه معرفی می‌شود که می‌تواند بسیاری از رفتارهای جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

هر چه علم و تکنولوژی پیشرفت می‌کند تشخیص و تفکیک موضوعات از یکدیگر نیز به مراتب سخت‌تر می‌شود زیرا برخی از صاحبان قلم، قلمی را به مزایده می‌گذارند که می‌تواند سرنوشت یک جامعه را تغییر دهد.

این روزها رسانه‌ها نه تنها عنصر جدایی ناپذیر جامعه، بلکه قدرت‌ها را هم می‌تواند تحت تاثیر قرار دهند زیرا رسانه‌ها بُعد اساسی حیات اجتماعی و سیاسی یک جامعه هستند و می‌توانند یک خبر را بزرگ و یا یک انسان بزرگ را کوچک کنند.

قدرت به صورت مختلف در میان نیروهای مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، افراد، گروه‌ها و طبقات در جامعه توزیع شده است و رسانه در این جامعه باید با دقت بیشتری فعالیت کند زیرا هرچه قدرت در بین گروه‌های مختلف تقسیم شود حساسیت‌ها نیز بیشتر می‌شوند.

رسانه‌ها این قابلیت را دارند که ذهن و افکار و جهان بینی خوانندگان و بینندگان و کاربران را تحت تاثیر قرار داده یا هدایت کنند پس نباید به‌خاطر منافع شخصی هر سخنی را بر زبان بیاورند.

رسانه‌ها تاثیر مستقیمی با افکار عمومی دارند اما این روزها با داغ شدن تنور انتخابات افراد سودجو دندان‌های خود را بر به دست آوردن منافع شخصی تیزتز از گذشته کردند و اگر یکی از کاندیداها نمایندگی روی خوشی به خواسته‌های آن‌ها نشان ندهد یعنی دارد زمینه تخریب خودش به دست آن افراد را فراهم می‌کند.

علاوه بر همه این‌ها رسانه به عنوان سکو یا تریبونی برای بیان عقاید است و گروه‌های مختلف از این طریق بیشتر سخنان خود را به گوش مردم و حتی مدیران می‌رسانند.

انتقاد به‌جا امری کاملا طبیعی و حتی در بیشتر مواقع بسیار خوب است اما نباید به دلیل منفع شخصی دست به انتقاد و تخریب شخصیتی کاندیداهای انتخاباتی آن هم با موضوعات زیر و پیش پا افتاده زد.

در حال حاضر در این بازار داغ افراد بسیاری به‌خاطر منافع شخصی رفتارهای ناشایستی انجام دادند که نه در شأن رسانه و نه در شأن خود افراد است.

مردم باید بیش از پیش مطالعه و دقت خود را افزایش دهند تا انتخابی درست و به جا داشته باشند و در تنور منافع شخصی نسوزند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید