15:16|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1398 - 11:05
کد خبر: 13876
باریش گزارش می‌دهد:

برگزاری نمایشگاه یار مهربان در انتظار تحقق وعده‌ها

برگزاری نمایشگاه کتاب ارومیه در آبان ماه سال جاری لغو و مقرر شده است که این نمایشگاه فرهنگی اسفندماه جاری پذیرای علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی باشد.
برگزاری نمایشگاه یار مهربان در انتظار تحقق وعده‌ها

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، آبان ماه سال جاری خبر برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در ارومیه تقریبا نهایی شد و مردم کتاب دوست آماده استقبال از نمایشگاه کتاب شدند.
با نزدیک شدن به روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب در ارومیه، به یک باره برپایی آن لغو و مسئولان متولی بنابه دلایلی که اعلام نشد اجرای نمایشگاه کتاب را کنسل کردند.
نمایشگاه بین المللی کتاب در ارومیه چند سالی است که با هدف ارتقاء سطح آگاهی و فرهنگی و تشویق مردم برای افزایش سرانه مطالعه و همچنین جهت حمایت از ناشران کتاب برگزار می‌شود که هفدهمین دوره این نمایشگاه در سال جاری با حواشی زیادی مواجه شده است و مسئولان متولی نمی‌توانند همت کرده و تاریخ معینی برای برگزاری آن تعیین کنند.
نمایشگاه کتاب باید بسیار مؤثرتر برگزار شود
علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه هماهنگی هفته کتاب در ارومیه گفته بود: برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه باید تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد تا شاهد برپایی نمایشگاهی پربار و غنی باشیم.
لغو برگزاری نمایشگاه کتاب ارومیه ناخوشایند است
حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی، مدیر کل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در مورد لغو نمایشگاه کتاب در آبان ماه سال جاری می‌گوید: برپایی نمایشگاه کتاب در استان بزرگترین اتفاق فرهنگی است که همه ساله هم بصورت نمایشگاه سراسری وهم نمایشگاه‌های فصلی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: عدم برگزاری نمایشگاه کتاب هرچند شاید به جهت کمبود اعتبارات فرهنگی باشد، اما اتفاق بسیار نامطلوبی است که تاثیرات منفی در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد چیزی که جزو دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.
فراهم سازی برگزاری هفدمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه / اسفند ماه سال جاری
حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: هفدمین نمایشگاه سراسری کتاب اسفند ماه در ارومیه برگزار خواهد شد.
وی افزود: تمامی تمهیدات لازم با دستگاه‌های اجرایی استان جهت راه اندازی نمایشگاه کتاب انجام گرفته است.
 حجت‌الاسلام خدایاری با بیان اینکه این نمایشگاه ۱۰ الی ۱۵ اسفند در ارومیه و در محل نمایشگاه‌های دائمی مرکز استان راه اندازی خواهد شد افزود: امسال در این نمایشگاه بیش از ۴۰۰ ناشر کشوری کتاب‌های جدید خود را در موضوعات مختلف به نمایش خواهند گذاشت.
 مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: کتاب‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه با تخفیف ویژه در اختیار علاقمندان به کتاب گذاشته خواهد شد.
با توجه به حواشی که در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب ارومیه در سال جاری به وجود آمد امیدوارم بار دیگر شاهد لغو و تعویق در برگزاری آن نباشیم تا امسال شهر ارومیه از برپایی این تحول فرهنگی بی نصیب نماند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید