01:20|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1398 - 12:10
کد خبر: 13847
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

افزایش 203 درصدی مسمومین با گاز مونواکسیدکربن در استان

تعداد کل مسمومین با گاز مونواکسید کربن از اول فرودین سال جاری تا 22 بهمن ماه، 630 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 203 درصد افزایش داشته است.
افزایش 203 درصدی مسمومین با گاز مونواکسیدکربن در استان

باقر بهرامی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مورد آمار گاز گرفتگی در استان اظهار کرد: تعداد کل مسمومین با گاز مونواکسید کربن از اول فرودین سال جاری تا 22 بهمن ماه، 630 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 203 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: از تعداد 630 نفر، 623 نفر به مراکز درمانی اعزام شدند که نسبت به سال گذشته بیش از 23 درصد افزایش داشت.
بهرامی به تعداد فوت شدگان با گاز مونواکسید کربن نیز اشاره و تصریح کرد: از اول سال جاری تا تاریخ 22 بهمن ماه، 7 نفر بر اثر گاز گرفتگی فوت شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 16 درصد افزایش دارد.
وی ادامه داد: به طور معمول ساکنان منازلی که از شیشه‌های دوجداره استفاده می‌کنند یا هیچ روزنه‌ای برای تبادل هوا با محیط بیرون از خانه ندارند، در معرض خطر بیشتر این مسمومیت قرار دارند همچنین به علت مشکل در دودکش وسایل گرمایشی از جمله بخاری گازی و نفتی و عدم تبادل تهویه هوا باعث مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن می‌شود.
بهرامی به علائم گاز گرفتگی نیز اشاره و اظهار کرد: سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی‌قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش قدرت دید، خواب آلودگی شدید و کسل شدن از جمله علایم اولیه مسمومیت با گاز خطرناک‌ منوکسیدکربن محسوب می‌شوند.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: مردم بلافاصله پس از مشاهده این علایم باید با اورژانس ۱۱۵ تماس و با خارج کردن مصدوم از فضای آلوده و قرار دادن وی در فضای باز از پیشرفت مسمومیت جلوگیری کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید