18:12|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 02 بهمن 1398 - 13:34
کد خبر: 13739
سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

توانمندی برای اشتغال پایدار رویکرد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است

توانمندسازی افراد به ویژه ساکنین سکونت‌های غیررسمی برای اشتغال پایدار یکی از اهدافی است که در آموزش های فنی و حرفه ای آذربایجان‌غربی دنبال می‌شود.
توانمندی برای اشتغال پایدار رویکرد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است

محمد سلیم عباسی، سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، در رابطه با عملکرد این سازمان اعلام کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یک سازمان دولتی زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که وظیفه آموزش‌های غیر رسمی در کشور را بر عهده دارد.

وی منظور از آموزش‌های غیررسمی را این‌گونه بیان کرد: آموزش‌هایی است که در سین برنامه‌آموزش افراد از کودکی تا دوران آخر دانشگاه قرار ندارد و بیشتر بر روی مهارت‌آموزی تاکید می‌کند.

عباسی ادامه داد: 22 مرکز فنی‌وحرفه‌ای، جوار دانشگاهی، جوار صنعت، کارگاه‌هایی در زندان‌ها و در بعضی از روستا‌ها و شهرستان‌ها در استان داریم که فعالیت می‌کنند.

وی در رابطه با گروه‌های هدف سازمان گفت: گروه‌های هدف سازمان ثابت نیستند که بگوییم رده سنی خاصی نداریم و از مکان‌هایی مانند ندامتگاه‌ها، انواع پادگان‌ها، انواع روستاها، آموزشگاه‌های سیار و سکونتگاه‌های غیررسمی استفاده می‌کنیم و آموزش‌های لازم را به آن‌ها می‌دهیم.

عباسی افزود: تأکید دولت به آموزش‌ در سکونتگاه‌های غیررسمی بسیار زیاد شده و برای توانمندسازی افراد به ویژه بانوان در این مکان‌ها آموزش‌ها را توسعه دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در دوره‌های آزاد 3هزار و 255 دوره آموزشی برگزار شده است که در این دوره‌ها 3 میلیون و 740 هزار نفر شرکت کرده‌اند.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای آذربایجان‌غربی گفت: از بین افراد شرکت کننده 2میلیون و 350 هزار نفر ساعت بانوان و یک میلیون و 380هزار نفر ساعت آقایان بودند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید