13:00|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 دی 1398 - 13:42
کد خبر: 13722
قهرمان ملی تکواندو آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

پیشنهاد کشورهای خارجی برایم بی‌اهمیت است

ایران مکان بهتری برای پیشرفت است به همین دلیل نسبت به پیشنهاد کشورهای خارجی بی‌تفاوت و فقط خواستار حمایت هستم.
پیشنهاد کشورهای خارجی برایم بی‌اهمیت است

علی بابازاده، یکی از تکواندو کاران و چندین دوره عضو تیم ملی ایران در گفت‌وگو با سرویس ورزشی باریش‌نیوز، در رابطه قهرمانی‌های خود اظهار کرد: بنده متولد سال 79 هستم و حدود 10 سال به صورت حرفه‌ای در عرصه تکواندو فعالیت می‌کنم.

وی ادامه داد: پس از 3 سال فعالیت دراین عرصه عضو تیم ملی نونهالان شدم و در زمان اعزام به مسابقات جهانی کره‌جنوبی به دلیل بدشانسی تا لحظه آخر حکم جهانی برای من ارسال نشد و به همین دلیل از حضور در این مسابقات بازماندم.

این بازیکن گفت: هیچ موقع در ادامه راه خود ناامید نشدم و نفر اول انتخابی لیگ برتر نوجوانان، نفر اول مسابقات آزاد کشوری، انتخابی تیم ملی  و فنی ترین بازیکن کشور انتخاب شدم.

بابازاده در ادامه با بیان اینکه مسئولین ورزشی استان هیچ حمایتی از ورزش نمی‌کنند اعلام کرد: اداره ورزش و جوانان نه تنها هیچ حمایتی از ورزشکاران نمی‌کند بلکه وعده‌های پوچ تقدیر از مقام آوران را نیز می‌دادند.

وی افزود: هزینه تمام مسابقاتی که تا کنون به آن‌ها اعزام شده‌ام از جیب خودم پرداخت کردم و تنها هدیه کل تلاش‌هایم مبلغ 1میلیون 500 هزار تومان از سوی هیئت تکواندو استان و شهرستان ارومیه بود.

این بازیکن تکواندو با بیان اینکه سال 96 برای کسب مقام در مسابقات جهانی تونس و کسب سهمیه المپیک 2018 آرژانتین تلاش می‌کردم خاطر نشان کرد: پس از 3 ماه تلاش فروان و سنگ اندازی‌های بسیار از سوی مربی‌های دیگر استان‌ها به دلیل اینکه حامی نداشتن توانستم همه حریفان را شکست دهم اما به دلیل تصادف جزئی و به بهانه آسیب زانو اجازه اعزام من به این مسابقات را ندادند.

بابازاده ادامه داد: تلاش‌های بسیاری برای رسیدن به مسابقات جهانی و کسب امتیاز المپیک کردم اما هیچ یک از مسئولین از من حمایت نمی‌کرد و همین باعث چشم‌ پوشی دیگر مربیان از من شده بود.

وی بیان کرد: بسیاری از ورزشکاران در سنین جوانی به دلیل نبود حمایت و وضعیت مالی یا از عرصه ورزش خداحافظی می‌کنند و یا به کشورهای خارجی برای ادامه فعالیت خود پناه می‌برند بنده نیز پیشنهادهایی از دیگر کشورها داشتم اما به دلیل اینکه کشور و استان خودم را دوست دارم ترجیح دادم بمانم برای آن مبارزه کنم.

عضو تیم ملی تکواندو ادامه داد: در بین همه ورزشکاران افرادی یافت می‌شوند که به دلیل وضعیت مالی نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند این در حالی است که به کمی حمایت می‌‎توانند مقام‌های جهانی کسب کنند.

بابازاده با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی هیچ تیمی برای شرکت در لیگ برتر نمی‌دهد اعلام کرد: مسئولین ورزشی هیچ‌گاه تلاشی برای اعزام تیم به لیگ نمی‌کنند به همین دلیل مجبور می‌شویم با بدترین شرایط در تیم دیگر استان‌ها مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه بهترین سالن برای برگزاری مسابقات کشوری را داریم اظهار کرد: تمام ظرفیت‌های لازم برای بهترین میزبانی را داریم اما تلاشی برای دریافت میزبانی نمی‌کنند.

این بازیکن خاطرنشان کرد: تکواندو آذربایجان‌غربی در کشور رتبه 29 را از بین 31 استان دارد و این نشان دهنده وضعیت بد مدیریتی است.

بابازاده بیان کرد: زمانی که به مسابقات بین‌المللی کیش رفتم کوچ نیز نداشتم و به تنهایی مسابقه دادم و هیچ کس مرا همراهی نکرد به همین دلیل نتوانستم از حق خود دفاع کنم و اعتراضی به داوری مسابقه خود دهم.

وی اظهار کرد: دو ماه دیگر مسابقه انتخابی تیم ملی بزرگسالان را در پیش رو داریم و برای آن بسیار تلاش می‌کنم و امیدوارم مسئولین نیز از ورزشکاران حمایت کنند تا بتوانیم در آن خوش بدرخشیم.

عضو تیم ملی تکواندو گفت: از تمام کسانی که در این راه من را حمایت کرده‌اند تشکر می‌کنم و از مسئولین نیز تقاضا داریم از تمام ورزشکاران حمایت کنند.

لازم به ذکر است این بازیکن ارومیه‌ای تکواندو دارای 9 مقام اول استان و فنی ترین بازیکن استان، مقام اول مسابقات آزاد کشوری، مقام اول لیگ‌برتر و فنی ترین بازیکن کشور، مقام اول لیگ امید کشور، مقام اول لیگ جام‌نقش جهان کشور، مقام اول انتخابی تیم ملی، مقام سوم مسابقات شمالغرب کشور و دو دوره مقام سوم مسابقات قهرمانی کشور است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید