16:39|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 19 دی 1398 - 11:33
کد خبر: 13667
امام جمعه تکاب در گفت‌وگو با باریش:

مادران با عمل انتقال‌دهنده مفاهیم زندگی فاطمی باشند

بهترین روش برای الگوگیری فرزندان از ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) مادران هستند، مادران با الگو پذیری از اهل بیت می‌تواند این تأثیر را بر فرزندان خود نیز منتقل کنند.
مادران با عمل انتقال‌دهنده مفاهیم زندگی فاطمی باشند

حجت‌الاسلام عیسی برادری، امام جمعه تکاب در گفت‌وگو با سرویس فرهنگی باریش‌نیوز در مورد سیره و منش حضرت فاطمه‌ زهرا (س) اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا دارای ویژگی‌های بسیار ارزشمند شخصی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است الگوی بسیار کاملی به شمار می‌رود که حضرت مهدی موعود (عج) در این باره می‌فرمایند:  مادرم فاطمه زهرا برای من الگو است.
وی افزود: وقتی امام معصومی به این نکته اشاره می‌کند مشخص می‌شود که حضرت فاطمه زهرا (س) دارای شخصیت بسیار والایی است که ائمه معصومین (ع) نیز از ویژگی‌های این بانوی اسلام تبعیت می‌کنند.
حجت‌الاسلام برادری در ادامه گفت: بهترین روش برای الگوگیری فرزندان از ائمه‌اطهار به ویژه حضرت زهرا (س) مادران هستند، مادران با الگو پذیری از اهل بیت (ع) می‌تواند این تأثیر را بر فرزندان خود نیز منتقل کنند.
وی اظهار کرد: پدران و مادران باید پای‌بند دین و مذهب باشند و از اهل‌بیت الگو بگیرند همچنین فرزندان خود را با ائمه و حضرت زهرا (ع) آشنا کنند فرزندان نیز به راحتی اهل بیت را الگوی زندگی خود قرار می‌دهند.
این مسئول خاطرنشان کرد: آشنایی با سیره اهل‌بیت، حضور کودکان و نوجوانان در مجالس اهل بیت و عمل به سیره شخصیتی آنان بسیار قابل توجه است.   
امام جمعه تکاب در ادامه تصریح کرد: با استفاده از سیره زندگی ائمه اطهار (ع) و جریان آن در محفل خانواده تأثیرات بسیار زیادی در خانواده و جامعه دارد و مادران در این زمینه بهترین واسطه الگوگیری برای فرزندان هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید