00:24|چهارشنبه, اردیبهشت 19 ,1403
تاریخ انتشار: 11 دی 1398 - 07:39
کد خبر: 13620
به مناسبت روز پرستار:

فرشته‌هایی که نادیده گرفته می‌شوند

شغل پرستاری در سطح جامعه از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است که در صورت حل مشکلات این قشر از جامعه پویایی و نشاط در بین آنان افزایش می‌یابد.
فرشته‌هایی که نادیده گرفته می‌شوند

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، جامعه پرستاری به واسطه اینکه با جان بیماران سروکار دارد از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و افرادی که به سمت این حرفه روی می‌آورند با عشق و علاقه بسیار زیاد در این زمینه به فعالیت می‌پردازند.
نیروهای پرستاری با توجه به تمامی کمبودها و مشکلاتی که در زمینه شغلی خود دارند  به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا در جایگاهی کاری خود خوش بدرخشند و به بیماران و کسانی که به کمک و تخصص آنان احتیاج دارند خدمات ارائه دهند.
یکی از موارد که بیش از هر چیزی رسالت یک پرستار را نشان می‌دهد خوشرویی و خوش رفتاری آنان با بیماران و کادر مراکز درمانی است که اغلب نیروهای پرستاری این رفتار پسنده را در خود پرورش دادند.
می‌توان گفت شب بیداری‌های قشر پرستاری با هیچ یک از مشاغل سخت در جامعه قابل مقایسه نیست و لزوم توجه و درک سختی‌های آنان را بیشتر در جامعه نمایان می‌سازد.
در آذربایجان‌غربی تعداد زیادی پرستار در مراکز مختلف درمانی در حال کار و فعالیت هستند که اغلب این پرستاران  در انتظار استخدام رسمی به سر می‌برند و با توجه به سختی‌های شغلی که دارند از خدماتی که برای آنان ارائه می‌شود ناراضی هستند.
حجت‌الاسلام مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در همایش گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها و تکریم پرستاران، ضمن تبریک این روز به بیان اهمیت و ارزش کار پرستاری پرداخت و اظهار کرد عمده زحمت رسیدگی به بیماران در مراکز درمانی برعهده پرستاران است، چرا که بعد از معاینه و تجویز پزشکان، تلاش پرستاران باعث به ثمر رسیدن درمان می‌شود.
وی در ادامه افزود: هر کس از بیماری یک شبانه روز مراقبت کند، خداوند او را در روز قیامت با حضرت ابراهیم محشور خواهد کرد و او را از پل صراط به سرعت عبور خواهد داد و بنابه روایت پیامبر اسلام(ص) هر کس حاجت بیماری را برآورده نماید مانند روزی که از مادر متولد شده از گناهان پاک می‌شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در ادامه با تأکید بر پرداخت به موقع و مناسب حق و حقوق پرستاران، بیان داشت: باید در نظام سلامت کشور توجه بیشتری به حق و حقوق پرستاران شود.
یکی دیگر از مواردی که در حوزه درمان وجود دارد کمبود پرستار در بخش‌های مختلف درمانی است که این امر باعث می‌شود تا پرستارانی که در یک بخش فعالیت می‌کنند به دلیل سختی کار و مشغله زیاد در زمینه ارائه خدمات به بیماران با تنش و کلافگی مواجه شده و نتوانند مسئولیت خود را به نحوه احسن انجام دهند.
حوزه درمان از ویژگی و ضرورت بسیار زیادی در سطح جامعه برخوردار است و جامعه پرستاری نیز به سبب جایگاه شغلی که دارند باید از نگاه ویژه مسئولان مربوطه برخوردار باشند تا با رفع مشکلات آنان ضعفی در ارائه خدمات پرستاران مشاهده نشود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید