14:31|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 04 دی 1398 - 08:57
کد خبر: 13577
باریش گزارش می‌دهد:

کلافگی مردم از بدقولی‌های خودروسازان

بدقولی شرکت‌های خودروسازی در تحویل به موقع محصول به مشتری دردسرهای زیادی برای مردم ایجاد کرده است.
کلافگی مردم از بدقولی‌های خودروسازان

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، یکی از مشکلاتی که شرکت‌های خودروسازی این روزها برای بسیاری از مشتریان خود ایجاد کردند بدقولی‌هایی است که برای تحویل محصول انجام می‌دهند.

تداوم بدعهدی شرکت‌های خودروسازی در تحویل خودروهای پیش‌فروش شده در برخی موارد مشتریان را بیشتر از یک‌سال است که معطل دریافت خودروی‌شان کرده است، ایراد کار انجایی بیشتر می‌شود که متاسفانه کسی هم مسئول پاسخگویی این تاخیر نیست.

در گزارش پیش رو خبرنگار باریش‌نیوز با تعدادی از کسانی که برای خرید خودرو ثبت‌نام کرده ولی پس از گذشت چندین ماه هنوز موفق به دریافت خودرویشان نشدند، گفت‌و‌گو کرده است.

عدم تحویل خودرو علیرغم تسویه حساب کامل

احمدی یکی از مخاطبان باریش‌ در این باره می‌گوید: من یه ساینا از شرکت سایپا پیش خریدکردم که در تیرماه 98 دعوتنامه تحویل خودرو به دستم رسید و در همون لحظه تکمیل وجه کردم و تاریخ تحویل هم 30روزه بود ولی تا الان که تنها چندماه به پایان سال مانده خبری از تحویل خودرو نشده است.

وی با گلایه از اینکه چرا کسی پاسخگوی مشکلات ما نیست، ادامه می‌دهد: بدقولی های اینچنین انهم برای تحویل یک خودرو که هزینه کامل آن را هم دریافت کردند برای اقشار متوسط واقعا کلافه کننده است.

بدقولی در تحویل خودرو و خواب سنگین مسئولین

رضا یکی دیگر از خریداران خودروهای پیش‌فروشی از شرکت‌های خودروسازی است که علیرغم چندین ماه از گذشت موعد مقرر هنوز موفق به دریافت خودرو نشده است، به خبرنگار باریش گفت: من پارسال یک دستگاه وانت اریسان برای تحویل خرداد ۹۸ ثبت‌نام کردم الان با گذشت  6 ماه هنوز خبری نشده ولی چطوره هر روز ایران خودرو با قیمت آزاد اقدام به فروش تحویل فوری می‌کند.

این مخاطب ادامه داد: مسئولین در خوابند یا آنها هم سهمی از این فروش‌ها دارند که در برابر این قانون‌شکنی و بدعهدی شرکت‌های خودروسازی ساکت ماندند و عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

انتظار دوساله برای تحویل یک خودرو

محمدعلی آرمانی از دیگر مخاطبان در گفت‌و‌گو با خبرنگار باریش گفت: نزدیک به دو سال است که برای خودروی تندر پلاس ثبت‌نام کردم ولی هنوز خبری از تحویل خودرو نیست.

این مخاطب اضافه کرد: متاسفانه نمایندگی‌های شرکت‌های خودروسازی در استان نیز پاسخ مشخصی به مردم نمی‌دهند و مدام امروز و فردا می‌کنند در حالی که ما بخش مهمی از سرمایه مالی خود را دو سال پیش برای خرید خودرویی که هنوز زیرپایمان نیست، هزینه کردیم.

این قصه سر دراز دارد

به نظر می‌رسد، بدعهدی شرکت‌های خودروسازی قصه این دیروز و امروز نیست و این قصه سر دراز دارد ولی نبود مسئولی که بتواند پاسخ دقیق و روشنی به تأخیرهای غیرمعمول در تحویل محصولات پیش‌فروش شده این شرکت‌ها که هر روز به بهانه‌ای مختلف قیمت‌های خود را افزایش می‌دهد بیشتر از هر چی مشتریان این شرکت‌ها را کلافه و سرگردان کرده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید