21:47|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 04 دی 1398 - 08:21
کد خبر: 13576
مدیرکل ستاد بحران آذربایجان‌‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش خبر داد:

نصب 15 دستگاه لرزه‌نگار در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی

در سال جاری تعداد 15 دستگاه لرزه‌نگار و شتاب‌نگار در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی نصب شده است.
نصب 15 دستگاه لرزه‌نگار در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی

امیرعباس‌جعفری، مدیرکل‌مدیریت‌‍ ستاد بحران آذربایجان‌ غربی در‌ گفت‌وگو‌ با سرویس اجتماعی‌ باریش نیوز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری بیشترین حجم ‌خسارت‌ مالی از بلایای طبیعی ‌به ‌بخش کشاورزی‌ استان وارد شده ‌است.

وی افزود: حدود 380 میلیارد تومان خسارت در بخش کشاورزی، ابنیه، مسکن و زیرساخت از ابتدای امسال به سبب وقوع بلایای طبیعی وارد شده که بیش از 350 میلیارد تومان آن مربوط به بخش کشاورزی استان است.

این مسئول با بیان اینکه امسال به سبب وقوع حوادث طبیعی چون سیل، زلزله، رانش زمین، طوفان، تگرگ و سرمازدگی 30 میلیارد تومان نیز به زیرساخت ها و واحدهای مسکونی خسارت وارد شده است، اضافه کرد: امسال با دستور استاندار 15 دستگاه لرزه‌نگار و شتاب‌نگار در شهرستان‌های آذربایجان غربی نصب شده که این دستگاه‌ها مکان وقوع زلزله و شدت آن را اعلام می‌کنند.

جعفری تصریح کرد: مطالعات ریز پهنه‌بندی زلزله برای‌ 4 شهرستان خوی، سلماس، ارومیه و‌ مهاباد اتمام یافته و مصوب شد که براساس این مطالعات، مدیران شهری در بحث مطالعات، طرح تفسیری در بحث توصیف شهر و ساخت سازها، از این مطالعات استفاده کنند.

مدیرکل‌مدیریت‌‍ ستاد بحران آذربایجان‌ غربی،‌ با‌ تاکید بر لزوم اقدام عمومی به بیمه حوادث و بلایای طبیعی به جدی گرفتن این موضوع از سوی شهروندان اشاره کرد و گفت: به ساکنین مناطق روستایی استان توصیه جدی می شود که نسبت به دریافت تسهیلات بهسازی روستایی، که توسط بنیاد مسکن پرداخت می‌شود، اقدام کنند تا منازل خود را در برابر زمین لرزه و بلایای طبیعی مقاوم کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید