15:50|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 19 آبان 1398 - 04:40
کد خبر: 13277
رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‌غربی:

تحصیل 600 طلبه در مدرسه علوم دینی استان

در حال حاضر 600 طلبه در مدارس علوم دینی اهل سنت آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند.
تحصیل 600 طلبه در مدرسه علوم دینی استان

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، حجت الاسلام عسگر فعال آذر، رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‌غربی در نشت خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: عشق و علاقه تمام مسلمانان به رسول اکرم(ص) می‌تواند محور وحدت باشد و به یکی از دلایل اتحاد میان مسلمین تبدیل شود.

وی با بیان اینکه وحدت میان ایران و عراق بر محوریت امام حسین(ع) نشان دهنده امکان وحدت میان هر طیفی است، خاطرنشان کرد:  این نشان می‌دهد که وحدت شیعه و سنی امکان‌پذیر است.

این مسئول با اشاره به آغاز فعالیت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان از سال 94 به تشریح برنامه های هفته وحدت اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون حدود ۶۰۰ طلبه اهل سنت در ۶ مدرسه برادران و ۲ مدرسه خواهران تحیل می‌کنند که ۴۵ مدرس فعال وظیفه تدریس و آموزش آن‌ها را بر عهده دارند.

فعال آذر افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۵۰ عامل دینی اهل سنت در سطح آذربایجان‌غربی داریم. همچنین ۲۰۷۰ مسجد در حال فعالیت هستند که در مقایسه با قبل از انقلاب رشد حدود ۶ برابری دارد.

وی در ادامه یادآور شد: ستاد مشترک هفته وحدت تشکیل شده و هماهنگی‌ها در قالب این ستاد انجام می‌شود، ما در روند اجرایی برنامه‌های مردمی دخالتی نداریم که در بیشتر مساجد برگزار می‌شود. تنها مراسمات دستگاه‌ها و نیز برنامه‌های کلان را اداره و هدایت می‌کنیم.

این مسئول در مورد جزئیات برنامه‌هایی اجرایی هفته وحدت در این استان، گفت: برگزاری مراسمات جشن و سرور در مساجد، اجرای برنامه ویژه مولودی، ایستگاه صلواتی، محافل انس با قرآن با همکاری تبلیغات در ۵ شهرستان، محفل شب شعر با محوریت سالروز میلاد با همکاری حوزه هنری و همایش‌های مختلف نظیر همایش ائمه جمعه و جماعات و اساتید اهل سنت در شهرستان‌ها از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: تجلیل از روحانیون تقریبی با عنوان منادیان وحدت، فراخوان مقاله با موضوع وحدت تقریب مذاهب و آثار آن، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران اهل سنت، تجلیل از روحانیون شیعه فعال در امر وحدت اسلامی و نشست مشترک طلاب اهل سنت و شیعه در حوزه امام خامنه‌ای ارومیه از دیگر برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید