15:56|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 14 آبان 1398 - 09:31
کد خبر: 13250
معاونت نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش عنوان کرد:

خطری رودخانه‌های آذربایجان‌غربی را تهدید نمی‌کند

تصاویر منتشر شده مبنی بر ورود پساب کشور ارمنستان به رود ارس، در حوزه آذربایجان‌شرقی است و مردم نگران آلودگی آب در آذربایجان‌غربی نباشند زیرا به صورت دوره‌ای کیفیت آب آنالیز می‌شود.
خطری رودخانه‌های آذربایجان‌غربی را تهدید نمی‌کند

سعید موسوی، معاونت نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، در رابطه با تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ریخته شدن پساب کشور ارمنستان به رود ارس اظهار کرد: تصاویر منتشر شده در حوزه آذربایجان‌غربی نیست و مرز مشترک با این کشور نداریم.

وی افزود: رود ارس از کشور ارمنستان در منطقه‌ای به نام ثلاثه وارد ایران می‌شود و به سمت آذربایجان‌شرقی حرکت می‌کند و تصاویر منتشر شده مربوط به آن‌ها است.

معاونت نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان‌غربی در رابطه با مسیر حرکت آب گفت: جهت حرکت آب از کشور ارمنستان به منطقه ثلاثه و سمت آذربایجان‌شرقی و سپس اردبیل است و بعد از آن به کشور آذربایجان رفته و به رود کورا سرازیر و سپس به دریاچه خزر می‌ریزد.

موسوی ادامه داد: منطقه‌ای که آلودگی در آن رخ می‌دهند در حوزه آذربایجان‌شرقی است.

وی با بیان اینکه مردم نگران نباشند خاطرنشان کرد: هیچ نگرانی از سمت استان وجود ندارد و همکاران محیط زیست به صورت دوره‌ای آب روخانه‌هارا کنترل می‌کنند.

معاونت نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان‌غربی در ادامه اعلام کرد: هر روز تیم‌هایی برای گشت و کنترل به مناطق مختلف می‌روند و به صورت دوره‌ای نمونه از آب مورد آزمایش کیفی قرار گرفته و نتیجه آنالیز گزارش می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید