13:11|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 12 آبان 1398 - 12:22
کد خبر: 13236

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه_سرو از حرف تا عمل!

ارومیه چند سالی است که چشم انتظار راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی است که شاهد تحول در عرصه‌های اقتصادی، تجاری و حتی اشتغال شود ولی اما و اگرهایش فعلا پایانی ندارد.
راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه_سرو از حرف تا عمل!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، اسفندماه 5 سال پیش بود که زمزمه‌های اقتصادی شدن منطقه ارومیه به گوش رسید که در آن سال قرار شد همزمان با سفر رئیس جمهور و هئیت‌دولت به آذربایجان غربی ارومیه به عنوان منطقه ویژه اقتصادی اعلام شود.

رسانه‌ای شدن این خبر بارقه‌های از امید به رونق و توسعه کسب و کار و بهترشدن شرایط اقتصادی استان در دل مردم آن زنده کرد، چراکه ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و تجاری می‌توانست با تسهیل در ترانزیت کالا در کنار ایجاد اشتغال پایدار، زمینه‌های تولید و تجارت را نیز رونق جدی ببخشد.

گرچه روند اعلام اقتصادی شدن منطقه ارومیه_ سرو در این سالها فراز و نشیب‌های بسیاری را در رفت‌و‌آمدها به مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان از سر گذراند ولی در نهیات نمایندگان مردم ارومیه شهریور ماه سال گذشته اعلام کردند که مجلس با منطقه ویژه اقتصادی شدن ارومیه موافقت کرده است.

نمایندگان مجلس معتقد بودند که کش و قوس‌های قانونی باعث شده است که روند تصویب منطقه ویژه اقتصادی ارومیه_ سرو با تعویق روبرو شود.

با اینکه نمایندگان مجلس و مسئولین استانی به خوبی بر این امر آگاهند که راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه_ سرو تا چه میزان می‌تواند ظرفیت‌های خوبی در راستای افزایش و توسعه مبادلات تجاری در منطقه ایجاد کند، اما تعلل و دست دست کردن برای اینکه این طرح مهم در ارومیه به عینه تحقق یابد کمترین خسارتش از دست رفتن فرصت‌های ناب سرمایه‌گذاری است.

رشد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان و شهر ارومیه می‌تواند آذربایجان‌غربی را به عنوان یکی از کریدورهای اصلی تبادلات کالا به بازارهای اروپایی در کشور معرفی کند، اما صد حیف که تعلل و بی‌توجهی به پتانسیل‌های موجود سرمایه‌هایی هستند که هر روز به نوعی در این استان به هدر می‌رود.

آذربایجان‌غربی در حال حاضر فرصت‌های بی‌نظیری در عرصه‌های کشاورزی و تولید دارد که راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی با اتصال به بازارهای جهانی می‌تواند یکبار برای همیشه مشکلات مربوط به تجارت و فروش این محصولات را در این استان حل کند،

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید