18:43|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 06 آبان 1398 - 12:50
کد خبر: 13186
باریش گزارش می‌دهد:

جاده سنتو نیازمند ساماندهی بیشتر است

جاده مواصلاتی مهاباد (سنتو) یکی از مهم‌‌ترین مسیرهای آذربایجان‌غربی است که به دلیل عدم ایمنی روزانه تصادفات زیادی در این مسیر رخ می‌دهد و نیازمند توجه و ساماندهی بیش از پیش است.
جاده سنتو نیازمند ساماندهی بیشتر است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن روز به روز در حال افزایش است و به یکی از معضلات بزرگ در جامعه تبدیل شده است.
عوامل مختلفی در بروز تصادفات جاده‌ای دخیل است که می‌توان از جمله آن به عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین نبود ایمنی کافی در جاده‌ها اشاره کرد.
مهم‌ترین اولویتی که در احداث جاده‌های مواصلاتی باید در نظر گرفته شود ایمنی آن است که در صورت رعایت، می‌تواند تا حد زیادی از بروز تصادفات جاده‌ای جلوگیری کند.
آذربایجان‌غربی همانند سایر شهرها، از جاده‌های مواصلاتی زیادی برخوردار است. یکی از این جاده‌ها، که در 5 کیلومتری ارومیه واقع شده است جاده مهاباد یا همان جاده (سنتو) است که از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و نیاز به توجه و ساماندهی بیشتری دارد.
چراغ تصادف هر روز در جاده سنتو روشن است!
یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: جاده سنتو یکی از خطر آفرین‌ترین جاده‌های استان است و روزی نیست که در این جاده شاهد تصادف نباشیم.
وی افزود: وضعیت ناامن جاده و همچنین دوربرگردان‌های خطرناک و عدم رعایت سرعت در این مکان باعث می‌شود تصادف رخ دهد و در بسیار از موارد این تصادفات منجر به مرگ می‌شود.
این مخاطب ادامه داد: جاده سنتو یکی از مسیرهای مهم مواصلاتی است که روزانه هزاران خودرو از این مسیر تردد می‌کنند و باید توجه بیشتری به ایمنی آن صورت گیرد.
گلایه مردم از نبود ایمنی در جاده سنتو
یکی از شهروندان ارومیه‌ای از جاده سنتو به عنوان یک قتلگاه نام برد و گفت: دوربرگردان‌های این جاده از ایمنی لازم برخوردار نیست و باید هر چه سریعتر به وضعیت آن رسیدگی شود.
این شهروند ادامه داد: ارگان‌های مختلف باید دست در دست هم دهند و با هماهنگی و جدیت بیشتری به وضعیت این جاغده رسیدگی کنند.
لزوم ساماندهی جاده سنتو در راستای جلوگیری از تصادفات جاده‌ای
حسین یکی از شهروندانی که به واسطه شغلش هر روز از جاده سنتو تردد می‌کند گفت: عدم روشنایی جاده سنتو در شب احتمال تصادف در ساعات شبانه را افزایش داده است.
وی گفت: به دلیل اینکه در شغل کشاورزی مشغول هستم و محل کارم در جاده سنتو واقع شده است در ساعات مختلف شبانه روز از این مکان تردد می‌کنم و روزی نیست که شاهد تصادف در این محل نباشم.
بهره‌مندی از ایمنی جاده‌ای نقش بسیار مهمی در کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری دارد از این رو نامناسب بودن جاده مهاباد (سنتو) و افزایش آمار تصادفات در این مسیر، می‌طلبد که مسئولان توجه بیشتری به وضعیت جاده سنتو داشته باشند.
ساماندهی و افزایش ایمنی در جاده‌های مواصلاتی به ویژه جاده سنتو موجب می‌شود تا مردم با آسایش و آرامش بیشتری در جاده‌ تردد کنند و ترسی از نا ایمن بودن جاده و احتمال بروز حوادث ناگوار نداشته باشند. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید