20:30|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 22 مهر 1398 - 06:01
کد خبر: 13106
باریش گزارش می‌دهد:

استعدادهای گمشده در سایه بی‌مهری مسئولان

حمایت از توانایی جوانان آذربایجان‌غربی در راستای اشتغال و کارآفرینی اثرات بسیار قابل توجهی دارد و زمینه توسعه و رشد اقتصادی در استان را فراهم کرده و ارتقاء می‌بخشد.
استعدادهای گمشده در سایه بی‌مهری مسئولان

 به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، اشتغال حق مسلم هر فردی در جامعه است و هر کسی حق این را دارد که از مهارت و استعداد خود در مسیری که او را به موفقیت می‌رساند استفاده کرده و تلاش کند.
علاوه بر اینکه اشتغال در جامعه حق مسلم هر فرد به شمار می‌رود نقش مهمی در تأمین نیازهای مادی آن دارد و یکی از ضروریات اساسی زندگی هر فرد است.
به‌کارگیری مهارت و استعداد جوانان در مسیری که دلخواه آنان است، همچنین حمایت از توانایی آنان اثرات بسیار قابل توجهی را در پی دارد در آذربایجان‌غربی نیز جوانان زیادی در راستای ایجاد اشتغال و فعالیت در زمینه‌هایی که استعداد خوبی دارند وجود دارد که در صورت حمایت و راهنمایی آنان، می‌توان بازخورد مطلوبی را در استان مشاهده کرد.
کاغذ بازی در ادارات انگیزه جوانان را کم می‌کند 
حسام یکی از فارغ التحصیلان در رشته کشاورزی است، او می‌گوید: حدود دو سال است که تحصیلات دانشگاهی خود را تمام کرده‌ام و به دلیل علاقه‌ای که به رشته خود دارم برای فعالیت در زمینه کشاورزی و ایجاد کشت گلخانه‌ای به ادارت مربوطه اقدام کردم تا بتوانم مجوز بگیرم.
وی ادامه داد: برادرم نیز به دلیل اشتیاق زیادی که برای راه‌اندازی کشت گلخانه‌ای و اشتغال کشاورزی دارد من را در این مسیر همراهی می‌کند اما در حال حاضر حدود 3 ماه از زمان اقدام ما برای دریافت مجوز و وام اشتغال زایی می‌گذرد ولی همچنان به نتیجه قابل توجه نرسیده‌ایم.
او گفت: رفت‌وآمد بیش از حد به ادارات انگیز جوانان را در مسیر پیشرفت و توسعه کاهش می‌دهد، مسئولان باید زمینه اشتغال و بکارگیری از استعداد جوانان را اولویت اصلی کار خود قرار دهند.
شعار اشتغال‌زایی جوانان و حمایت از تولید در آذربایجان‌غربی به عمل تحقق یابد
حجت‌الاسلام‌ حمید حسن‌زاده، امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: اشتغال زایی برای جوانان و حمایت جدی از تولیدات داخلی در آذربایجان‌غربی از مرحله شعار به مرحله عملیاتی تحقق یابد.
وی افزود: اگر تولید و اشتغال در جامعه وجود داشته باشد افکار عموم به این سمت جلب می‌شود و از بسیاری از مشکلات عمومی در جامعه و اجتماع پیشگیری می‌شود بنابراین انتظار مردم از مسئولان بیشتر از هر موضوعی بر روی ایجاد شغل است.
حسن زاده گفت:مسئولان نباید به دولت‌های غربی به ویژه کشور آمریکا اعتماد کنند و این دولت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در همه حال کوشیده است تا علیه ما کارشکنی انجام دهد و نظام، انقلاب و مردم ایران اسلامی را با مشکلات عدیده‌ای روبه رو کند.
لزوم حمایت نهادهای متولی از کارآفرینان جوان
رضا در ارسال پیامی به پایگاه خبری باریش نیوز نوشته است: من یک جوان 28 ساله هستم و با ایجاد اشتغال، مدت 6 سال است که به کار دامپروری مشغول هستم.
وی افزود: در آغاز فعالیت خود از موانع زیادی گذر کردم و هم اکنون نیز از کسب‌وکار و در آمد خود رضایت دارم همچنین برای 5 نفر از جوانان روستا نیز اشتغال ایجاد کرده‌ام.
رضا گفت: نگهداری از دام از حساسیت بالایی برخوردار است و تمامی جوانب بهداشتی و همچنین واکسینه شدن دام باید مورد توجه قرار گیرد اما در این راستا نهادهای دولتی حمایت مورد توجهی انجام نمی‌دهند.
راهکارهای مختلفی برای عبور از بیکاری در جامعه وجود دارد که یکی از این گزینه‌ها ایجاد اشتغال و کارآفرینی است. این روزها اکثر جوانان برای برون‌رفت از معضل بیکاری به ایجاد اشتغال و کارآفرینی روی می‌آورند، اما در این مسیر با مشکلات متعدد نیز مواجه هستند.
بنابراین توانمندی جوانان برای شکوفایی اقتصادی و توسعه شهری می‌تواند گام مهمی در چرخه تولید آذربایجان‌غربی و رونق بخشی به آن را ایجاد کند که این امر همکاری و حمایت بیش از پیش مسئولان آذربایجان‌غربی را می‌طلبد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید