09:02|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 18 مهر 1398 - 06:34
کد خبر: 13086

عوارض در صعود، مسئولان در سکوت!

چند سالی است که عوارض غیرمتعارف پل میانگذر دریاچه ارومیه مردم را به شدت گلایه‌مند کرده و مسئولان همچنان نسبت به این مسئله بی تفاوت هستند.
عوارض در صعود، مسئولان در سکوت!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، مدتی است که دریافت عوارض نامتعارف پل میانگذر جاده شهید کلانتری ارومیه رانندگان و افرادی را که در این مکان تردد می‌کنند را ناراضی کرده و بعد از گذشت مدت زیادی از این مسئله، متولیان همچنان در خواب غفلت به سر می‌برند و خیال متعارف کردن عوارض جاده شهید کلانتری ارومیه را ندارند.
با توجه به پیام‌های مردمی که برای پایگاه خبری باریش نیوز ارسال می‌شود عوارض پل میانگذر دریاچه ارومیه دومین عوارض گران در سطح کشور است.
عوامل مختلفی برای دریافت عوارض در آزاد راه و بزرگراه‌ها نقش دارد که یکی از آن‌ها به کیفیت ارائه خدمات در جاده‌ها بستگی دارد.
اما پل میانگذر دریاچه ارومیه همچنان از نبود امکانات رفاهی رنج می‌برد و خدمات قابل قبولی که بتواند نیاز مردم را برطرف کرد در این جاده وجود ندارد.
تغییر قیمت عوارضی ارومیه به تبریز در عرض چند ساعت!
یکی از کاربران باریش نیوز در ارسال پیامی از هزینه زیاد عوارض در پل میانگذر دریاچه ارومیه گلایه کرد و گفت: برای مراجعه به پزشک، ناچار هستم هفته‌ای یک مرتبه به تبریز سفر کنم و هر بار که از مسیر پل میان‌گذر دریاچه ارومیه عبور و مرور می‌کنم دریافت عوارض نامتعارف در این مکان من و خانواده را به شدت شاکی می‌کند.
این مخاطب ادامه داد: پل میانگذر دریاچه ارومیه امکانات مناسبی ندارد به ویژه هنگام تردد در شب به دلیل نبود روشنایی در این مکان تردد بسیار سخت و حساس است از این رو دریافت عوارض در قبال نبود امکانات دور از انصاف می‌باشد.
اعتبار برگه عوارض میانگذر دریاچه ارومیه  24 ساعته شود
فرزاد از شهروندان ارومیه‌ای با ارسال پیامی به پایگاه خبری باریش نیوز گفت: مسئولان باید اعتبار برگه عوارض میانگذر دریاچه ارومیه را 24 ساعته کنند تا کسانی که در روز برای امور کاری خود در این جاده تردد می‌کنند بیش از 14 هزار تومان پول پرداخت نکنند.
وی در ادامه پیام خود اینطور نوشته است: جاده شهید کلانتری از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و نبود روشنایی و همچنین وضعیت نامطلوب آسفالت آن از دلایل اسفناکی این جاده به شمار می‌رود.
دانشجو هستم و توان پرداخت عوارض گران در هر رفت و آمد را ندارم
رضا یکی از مخاطبان باریش‌نیوز در پیامی به این پایگاه خبری نوشته گفت: به دلیل تحصیل در دانشگاه تبریز مجبور هستم یک روز در میان از مسیر جاده شهید کلانتری تردد داشته باشم و گلایه‌مند هستم که قبض پرداختی عوارض در هنگام بازگشت اعتبار ندارد.
این مخاطب معتقد است که پرداخت این مبلغ از عوارض برای خودروهای سواری دور از انصاف است و باید به مشکلات مسافران عبوری این مسیر توجه شود.
آذربایجان غربی و به ویژه شهر ارومیه به دلیل قرار گرفتن در موقعیت بی‌نظیر جغرافیایی، از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی برخوردار است و در فصول مختلف سال مسافران و گردشگران زیادی در مسیر جاده شهید کلانتری ارومیه تردد می‌کنند.
فراهم کردن امکانات مناسب تفریحی و رفاهی در جاده‌ها به ویژه در میان گذر دریاچه ارومیه و همچنین متعارف سازی عوارض غیر متعارف دریافتی در پل جاده شهید کلانتری ارومیه می‌تواند به استقبال مسافران و همچنین تسهیل در تردد مردم کمک کند و همچنین نقش قابل توجهی در توسعه رفاهی جاده‌ها داشته باشد.
البته این امر زمانی تحقق پیدا می‌کند که زیرساخت‌های توسعه در استان فراهم شده و مسئولان از رویای شیرین بی‌خیالی بیدار شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید