09:27|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 01 مهر 1398 - 14:00
کد خبر: 12980
یادداشت:

دست کلاهبرداران مجازی همچنان در جیب مردم

گسترش استفاده از اینترنت زمینه های بهره مندی از برنامه ها و نرم افزارهای مجازی را برای عموم بیشتر کرده است اما گاهی تکنولوژی می‌تواند بستری برای سوء استفاده کلاهبرداران از حساب‌های مردم باشد.
دست کلاهبرداران مجازی همچنان در جیب مردم

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، توسعه ابزارهای ارتباطی مانند اینترنت در عصر حاضر انجام بسیاری از امور عادی را برای مردم راحت تر کرده تا با صرف زمان کمتری به فعالیت‌های روزمره خود برسند.
یکی از فعالیت های روزمره مردم تبادل پول در قبال خرید کالاست که این روزها بیشتر مردم به جای حمل وجه نقد ترجیح می دهند از شیوه های اینترنتی بانکداری استفاده کنند ولی در این بین کسانی هستند که از سادگی افراد سوء استفاده کرده و با نرم افزارهای جعلی در هنگام خرید وانمود می کنند که هزینه کالا و خدمات را از طریق کارت به کارت واریز کردند ولی انتظار فروشنده پس از ساعتها برای انتقال وجه بیهوده می ماند و زمانی متوجه این امر می شود که دیگر کار از کار گذشته و کلاهبرداران به راحتی به هدف شوم خود رسیدند.
پلیس فتای نیروی انتظامی آذربایجان غربی بارها در اطلاعیه هایی نسبت به شیوه های مختلف کلاهبرداران در فضای مجازی هشدار داده و تاکید کرده که بدون شناخت خریدار و دریافت وجه به هیچ وجه کالا و خدماتی را ارائه ندهید و یا اینکه قبل از انجام معامله از دریافت نهایی وجه کالای فروخته شده اطمینان حاصل کنید.
اما با این همه هشدارهای مکرری که از سوی پلیس فتای استان در شبکه های مجازی و رسانه ها اطلاع رسانی می شود هستند کسانی که بازهم به سادگی در تله کلاهبرداران حرفه ای مجازی می افتند و سرمایه شان را در چشم برهم زدنی از دست می دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید