03:18|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1398 - 12:24
کد خبر: 12884
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان در گفت‌وگو با باریش:

حادثه کربلا تجسم ارزش‌های اسلامی است

اگر کسی می‌خواهد با اسلام آشنا شود، مرور و مطالعه حادثه کربلا تجسم اسلام است و باورهای اسلامی در آن وجود دارد تمام ویژگی‌های یک انسان کامل و شایسته در امام حسین (ع) و یارانش وجود داشت و تجسم اسلام را در واقعه کربلا برای جهانیان و تاریخ بشریت نشان دادند.
حادثه کربلا تجسم ارزش‌های اسلامی است

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با سرویس فرهنگی باریش نیوز ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) اظهار کرد: از واقعه کربلا درس‌های متفاوتی می‌توان گرفت یکی از این درس‌ها این است که نسبت به مسائل اجتماعی و مسائلی که به سرنوشت عموم مسلمانان مربوط می‌شود نباید بی تفاوت باشیم.
وی افزود: امام حسین (ع) نیز برای دفاع از دین و اسلام نسبت به مسائل مسلمانان بی تفاوت نشد و با وجود اینکه لشکر حضرت در برابر لشکر یزید جمعیت بسیار کمی داشت در برابر زورگویان ایستاد و از حق دفاع کرد.
حجت‌الاسلام دیرباز ادامه داد: زمانی که دشمنان امام حسین (ع) را در محاصره قرار دادند حضرت با حداقل 18 هزار نفر از لشکریان یزید روبه رو شد و خو نیز با لشکر کمتر از 100 نفر جنگ را آغاز کردند و افراد زیادی می‌گفتند که جنگ با لشکر یزید فایده ندارد ولی امام حسین (ع ) در برابر دشمنان ایستادگی کرد و حاضر نشد که با یزید ظالم بیعت کند. 
وی تصریح کرد: حضرت عبدالله الحسین (ع) عزت نفس خود را نشان داد که یک مسلمان و مومن نباید ذلت را بپزید و یکی از شعارهای عاشورا که در دوران جنگ تحمیلی هم گفته شد شعار دوری از ذلت و پرهیز از آن بود.
حجت‌الاسلام دیرباز گفت: کسانی که پیرو امام حسین (ع) هستند شهادت را می‌پزیرند اما به هیچ عنوان ذلت را نمی‌پذیرند.
وی افزود: اما حسین (ع) به همراه اهل بیت و خانواده  خود به محل جنگ رفتند در اسلام خانه و خانواده و قشر بانوان همان اندازه مسئولیت اجتماعی دارند که آقایان دارند.
وی عنوان کرد: حضرت زینب( س) در مجلس یزید در کوفه سخنرانی کرد و با اینکه قلب آن حضرت داغدار بود و شهدای زیادی در واقعه کربلا داده بود اما در برابر دشمنان ایستاد.
حجت‌الاسلام دیرباز ادامه داد: امام حسین(ع) نقش بانوان در جامعه اسلامی را به صورت عملی نشان داد و نقش آنان در واقعه کربلا را به تصویر کشید که بانوان هم باید در صحنه اجتماع باشند و رسالت خود را ایفا کنند. 
وی افزود: واقعه عاشورا دو صفحه دارد یکی از صحفه‌های آن قیام امام حسین (ع ) و دیگری تبلیغات حضرت زینب (س)، اهل بیت و امام سجاد (ع) است.
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد با اسلام آشنا شود، مرور و مطالعه حادثه کربلا تجسم اسلام است و باورهای اسلامی در آن وجود دارد تمام ویژگی‌های یک انسان کامل و شایسته در امام حسین (ع) و یارانش وجود داشت و تجسم اسلام را در واقعه کربلا برای جهانیان و تاریخ بشریت نشان دادند برای همین است که امام حسین (ع) اختصاصی به  شیعیان و مسلمان ندارد و ادیان دیگر و غیر مسلمانان نیز حضرت را الگو خود قرار دادند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید