12:13|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 17 شهریور 1398 - 12:03
کد خبر: 12882

تجمع «لبیک یا حسین(ع)» تجلی ارادت مردم ارومیه به سالار شهیدان

تجمع مردمی و خودجوش «لبیک یا حسین(ع)» که تجلی عشق و ارادت اقشار مختلف مردم ارومیه به سالار شهیدان و شهدای کربلا است در این شهر برگزار می‌شود.
تجمع «لبیک یا حسین(ع)» تجلی ارادت مردم ارومیه به سالار شهیدان

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، تجمع مردمی «لبیک یا حسین(ع)» عصر امروز به صورت راهپیمایی از میدان ولایت فقیه آغاز می‌شود و تا میدان انقلاب ارومیه ادامه می‌یابد.

در سال‌های گذشته تجمع مردمی لبیک یا حسین (ع) در یکی از روزهای دهه نخست ماه محرم در ارومیه و برخی از شهرهای استان از جمله خوی برگزار شده و مورد استقبال قرار گرفته‌است.

در این آیین مذهبی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در خصوص واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت علی‌اکبر (ع) و دیگر شهدای کربلا نوحه‌سرایی می‌کنند.

گفتنی است، مردم آذربایجان‌غربی نظیر دیگر استان‌های کشور، همه ساله در دهه نخست ماه محرم عزاداری‌های حسینی را برگزار می‌کنند و این عزاداری‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورا به اوج خود می‌رسد.

آیین‌های مذهبی و سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) تاسوعا و عاشورای حسینی روزهای دوشنبه و سه شنبه، 18 و 19 شهریور مصادف با نهم و دهم محرم الحرام همزمان با سراسر کشور در ارومیه و 17 شهر استان در مصلی، تکایا، مساجد و هئیت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید