14:34|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 12 شهریور 1398 - 10:27
کد خبر: 12840
باریش گزارش می‌دهد:

حمایت از کالای داخلی، شاه کلید اقتصاد مقاومتی است

مصرف کالاهای داخلی نقش بسیار مهمی در رشد و تعالی اقتصادی و همچنین کاهش آمار بیکاری دارد و حمایت از آن شاه کلید قفل‌های بسته اقتصادی است.
حمایت از کالای داخلی، شاه کلید اقتصاد مقاومتی است

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، حمایت از تولید ملی و مصرف کالاهای داخلی نقش بسیار مثبتی در توسعه و رشد اقتصادی دارد یکی از مزیت‌های مهم حمایت از تولید داخلی استفاده از ظرفیت موجود و بهره‌مندی از آن است.
گسترش چرخه تولید داخل می‌تواند تا حد زیادی آمار بیکاری در جامعه را به حداقل برساند در استان آذربایجان‌غربی نیز ظرفیت‌های بسیار مهمی وجود دارد که اگر بتوان از آن در راستای اشتغال زایی و بهره‌مندی از تولید داخل استفاده کرد پویایی و افزایش شاخص اقتصادی در این استان را فراهم می‌شود.
یکی از مؤلفه‌های اساسی در حمایت از تولید داخل تضمین کیفیت کالای ملی است که این امر مطالبه اصلی مردم از تولیدکنندگان داخلی است.
کمک به اشتغال جوانان با خرید کالای ایرانی
شهروز برزگر در گفت‌وگو با سرویس سیاسی باریش نیوز، اظهار کرد: شاه بیت اقتصاد مقاومتی بحث تولید داخلی است و اگر تولید و سرمایه گذاری انجام نشده و نیروی کار نیز مشغول به کار نشود شعار اقتصاد مقاومتی عملیاتی نخواهد شد.
وی افزود: شعار اقتصاد مقاومتی به معنی استفاده از شرایط و امکانات داخلی به نحو احسن و تولید کالاهای با کیفیت و کمیت مناسب و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی است
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید این فرهنگ در بین مردم ایجاد شود که اگر کالای ایرانی بخرید قطعا از اشتغال و تولید حمایت کرده‌اید و این کار سبب اشتغال جوانان و بهبود وضعیت معیشت مردم می‌شود چرا که اگر مصرف کننده کالای تولیدی یک کارخانه را خرید نکند آن کارخانه با وجود نیروی کار خود دچار رکود خواهد شد و مشکل اشتغال جوانان حل نمی‌شود.
وی با بیان اینکه استفاده از کالای ایرانی باید سرلوحه تمام مردم و مسئولین قرار گیرد گفت: قوانین، تشویق‌های مالیاتی و بسته‌های حمایتی باید علاوه به سمت مصرف کالای ایرانی سوق داده شوند و برای آنکه مردم را به سمت خرید کالاهای داخلی سوق دهیم باید نظارت دقیق و شدید برای تولیدات داخلی انجام شود تا کالای هایی با کیفیت مناسب و درخور شان مردم ایران تولید شود و در اختیار آنان قرار گیرد.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم ایران لایق بهترین‌ها هستند و در این زمینه باید دستگاه‌های نظارتی با جدیت کار خود را انجام دهند تا جنس با کیفیت و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد و مردم با رضایت مندی کامل خود مایل به خرید جنس ایرانی شوند.
اقتصاد در جامعه ایرانی وابسته به خرید و تولید کالای ایرانی است
حجت‌الاسلام حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآب در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز اظهار کرد: حمایت از کالای داخلی برای این که اقتصاد در جامعه ایرانی حفظ شود کمک شایانی به معضل بیکاری در جامعه دارد و تنها راه تولید کالای ایرانی و ارزش دادن به آن خرید کالای داخلی است.
وی در خصوص حمایت از کالای ایرانی توضیح داد: نه تنها مردم، دستگاه‌های دولتی، وزارت خانه‌ها، قوای سه گانه باید خریدهای داخلی انجام دهند تا بتوانند معضل بیکاری را مقداری برطرف کرده و تورم را کاهش دهند.
وی تصریح کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری این یک نقطه ی کلیدی بوده و تمام کشورها روی این مسئله حرکت کرده و حتی کشور آمریکا و انجمن چین در این خصوص درگیر شده، به این جهت که بر علیه واردات چین قیمت گذاری نموده و با واردات آن ها مقابله می‌کند.
امام جمعه میاندوآب متذکر شد: اگر به تولید کالای ایرانی ارزش قائل شویم و خرید ایرانی انجام دهیم، در آینده کشور پیشرفت نموده و توسعه میابد، اگر فقط یک سال جمعیت مردم ایران از تولید داخلی استفاده کنند، تمام مشکلات جامعه در عرض این یک سال حل خواهد شد، البته بعضی از کالاها که مشابه ایرانی ندارند، خرید خارجی آن ها اجباری است.
خانواده‌ها با خرید کالای ایرانی حامی فرهنگ اصیل ایرانی شوند
حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در مورد استفاده از کالای ایرانی اظهار کرد: استفاده از لوازم التحریر با نمادها، نشانه‌ها و عکس‌های غیر اسلامی و غربی، با توجه به اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی قرار داریم  باید بیش از پیش مورد توجه  خانواده‌ها قرار گیرد و برای فرزندانشان لوازم تحریر تولید داخلی خریداری کرده و از فرهنگ اصیل ایرانی حمایت کنند.
حمایت مسئولان از تولیدکنندگان داخلی، بالا بودن کیفیت کالاهای تولید داخل از سوی تولیدکنندگان و در آخر استفاده مردم از کالاهای ملی می‌تواند به صورت زنجیروار گره از قفل حمایت از تولید داخل را باز کند و در راستای آن توسعه اقتصادی و کاهش آمار بیکاری را در پی داشته باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید