16:33|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 09 شهریور 1398 - 04:47
کد خبر: 12809
یادداشت:

شهرهای آذربایجان‌غربی به پیشوازی از محرم سیاه‌پوش شدند

شهرهای مختلف آذربایجان غربی از چند روز پش در پیشوازی از ماه محرم سیاه پوش شده است.
حرمت حریم محرم را نگه داریم

سرویس فرهنگی باریش نیوز، همزمان با فرارسیدن ماه محرم شهرهای مختلف آذربایجان غربی با سیاه پوش کردن معابر، خیابان ها و برپایی خیمه های عزاداری به حرمت شهدی این ماه به سوگ نشستند.

در شهرهای مختلف استان از جمله ارومیه همچون سالهای گذشته ویژه برنامه های سوگواری ماه محرم در مساجد، هیئت ها و حسینیه های مختلف با حضور اقشار مختلف مردم از شب گذشته در حال برگزاری است و مردم با حضور در مراسم از برنامه های عزاداری این ماه می توانند بهره مند شوند.

حرمت نگه داشتن ماه محرم از جمله موضوعاتی است که همواره رعایت آن از سوی مردم  مورد انتظار متولیان امر فرهنگی و اجتماعی در استان است و از همین رو روز گذشته حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی هم روز گذشته در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه بر ضرورت آن تاکید کرد.

ویژه برنامه های ماه محرم و سالروز پیروزی خون بر شمشیر از امروز در امکان مذهبی و فرهنگی شهر ارومیه با حضور اساتید و مداحان برجسته کشوری و استانی برگزار می شود و انتظار می رود مردم با درک فلسفه وجودی این ماه و همچنین تعمیق در هدف اصلی قیام عاشورا در برنامه های عزاداری حضور پیدا کنند.

البته گفتنی است محرم یک فرصت برای تشیع است فرصتی که به هیچ وجه نباید در آن اهمال کرد اجازه داد با تغییر زمان و زمانه تغییر کند. اصل فرهنگ عاشورا یعنی نه ظلم می‌کنم و نه ظلم می‌پذیرم. خود را در قبال دین و جامعه مسئول می‌دانم و اگر جامعه از دین و اسلام جدا شد برای زنده کردن اسلام همه چیزم را فدا می‌کنم.

 امر به معروف و نهی از منکر می‌کنم، نمازم حتی در محشر عاشورا باز هم به جماعت است و به موقع، یعنی اولین اولویت زندگیم حفظ دین است و هر چه قالب این هدف را به خود بگیرد، می‌تواند وسیله حفظ فرهنگ عاشورا باشد و هر چه بخواهد قالبی دیگر به این هدف بدهد باید کنار گذاشته شود. عاشورا فرهنگ حرمت نگه ‌داشتن است، حرمتش را نگه‌داریم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید