10:15|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1398 - 06:31
کد خبر: 12744
همزمان با عیدغدیر؛

آذربایجان غربی غرق در جشن ولایت علوی است

امروز همزمان‌با عید غدیر خم مردم شهرهای مختلف آذربایجان غربی با برگزاری جشن های مختلف این استان را غرق در جشن ولایت علوی کردند.
آذربایجان غربی غرق در جشن ولایت علوی است

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، جشن های ولایت امیرالمومنین حضرت علی (ع) روز غدیرخم همزمان‌ با سراسر کشور در شهرهای مختلف آذربایجان غربی نیز برگزار می شود.


مردم ولایت مدار آذربایجان غربی از شب گذشته با برپایی جشن های مختلف و پخش شربت و شیرینی عید غدیرخم که عصاره اکمال دین در حق مسلمین‌است را جشن گرفتند.


مردم ارومیه نیز مانند سایر شهرها در شب عیدغدیر خم با حضور در پارکها و بوستانهای این شهر و شرکت در جشن های غدیر، یکی‌ار بهترین عیدهای تشیع را جشن گرفتند.


در شب عید ولایت علوی همچنین بازار برپایی جشن های ازدواج در آذربایجان غربی و شهر ارومیه گرم است و زوج های بسیاری عید غدیر را با یمن و پربرکت برای شروع زندگی مشترکشان انتخاب کردند.

گفتنی است جشن‌های عید غدیرخم در ارومیه به همت نهادها و سازمانهای مختلف فرهنگی از روز گذشته آغاز شد و امروز ۲۹مرداد نیز ادامه دارد و خانواده ها می توانند در کنار هم‌با حضور در محل برپایی جشن‌های علوی، از جمله مساجد و حسینیه ها برکت این روز مهم و تاریخی در فرهنگ مسلمانان و شیعه را جشن بگیرند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید