16:31|جمعه, فروردین 22 ,1399
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1398 - 07:56
کد خبر: 12696
یادداشت:

مهار چاقی با میوه و سبزی

میوه و سبزی‌ها به دلیل داشتن فیبر بالا و همچنین کالری کمتر نقش مهمی در جلوگیری از اضافه وزن و ابتلا به چاقی دارند.
با سبزی و میوه به جنگ با چاقی بروید

به گزارش سرویس سلامت باریش نیوز، مصرف بیشتر میوه و سبزی از طریق رژیم غذایی بدون آنکه به کالری دریافتی روزانه اضافه کند، سلامتی بخش می شود و مصرف میوه و سبزی از طریق رژیم غذایی سالم با میزان کم قند، نمک و چربی به جلوگیری از افزایش وزن و چاقی به عنوان عامل خطری مستقل برای بیمارهای غیرواگیر کمک می‌کند.

مطالعات نشان داده است، در دو فردی که دریافت کالری یکسانی دارند، در فردی که میزان بیشتری میوه و سبزی مصرف می‌کند احتمال ثابت ماندن وزن یا کاهش وزن بیشتر است.

چاقی از علل عمده مقاومت به انسولین و ابتلا به دیابت نوع دو است که با مصرف میوه و سبزی می‌توانیم این خطر را کاهش دهیم.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، میوه و سبزیجات منابع غنی از فیبر هستند که از اضافه وزن و چاقی پیشگیری می‌کنند. این منابع غنی شامل ذرت، کلم بروکلی، تمشک، کاهو، کرفس، کدو تنبل، قارچ، مرکبات و سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج است.

در کنار داشتن رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای میوه و سبزی، انجام ورزش‌های سبک متناسب با سن و نیازهای فرد می‌تواند نقش موثری در پیشگری ابتلا به چاقی و اضافه وزن داشته باشد تا جایی که برخی از کارشناسان معتقدند که در حال حاضر 65 درصد از مردم ۶۵ درصد از خانم‌ها و ۴۵ درصد از آقایان فعالیت کافی بدنی ندارند و در مجموع 23 درصد جمعیت بزرگسال کشور چاق هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید