16:31|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 09 مرداد 1398 - 09:25
کد خبر: 12584
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی:

آذربایجان‌غربی در فعالیت‌های قرآنی پیش قدم است

کارهای قرآنی و توسعه فرهنگ قرآن از اهم فعالیت‌هایی است که در قوه قضائیه پیگیری و به آن پرداخت می‌شود آذربایجان‌غریی در فعالیت‌های قرآنی پیش قدم است.
آذربایجان‌غریی در فعالیت‌های قرآنی پیش قدم است

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، علی اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در آئین افتتاحیه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه اظهار کرد: در مورد جایگاه و اهمیت قرآن کریم هیچ‌کس نتوانسته به بزرگی و عظمت قرآن پی ببرد و آن‌طور که شایسته است در زمینه جایگاه قرآن و اثر جاودانه آن سخن بگوید.
وی افزود: قرآن دریایی از محبت و کتاب زندگی است و تمامی کلمات آن مقدس و از جانب پروردگار نازل شده است.
گروسی ادامه داد: امروز قرآن ون برای همیشه در میان مسلمانان کتاب هدایت و راهنمایی است و  بهترین و بی‌نظیرترین کتاب کلام وحی است این کتاب آسمانی مطلق به تمامی بنده‌های خداوند است و هر کس به آن متوسل شود هدایت و راهنمایی می‌شود.
وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در فعالیت‌های کارهای قرآنی پیش قدم است عنوان کرد: حضور در جلسات و مسابقات قرآنی و انس با کتاب آسمانی بسیار اهمیت دارد کارهای قرآنی و توسعه فرهنگ قرآن از اهم فعالیت‌هایی است که در قوه قضائیه پیگیری و به آن پرداخت می‌شود.
وی گفت: امیدواریم شرکت کنندگان در مسابقات سراسری قرآن کریم با خاطر خوب کار را به سرانجام برسانند و گزارش خوبی از فعالیت و کسب مقام شرکت‌کنندگان برای رقابت در سطح کشور ارائه شود.
گروسی اظهار کرد: یادگیری و آموزش قرآن کار بسیار با اهمیتی است و پاداش بزرگی دارد یکی از وظایف مهم  پیامبر اسلام  تلاوت آن و آموزش آن به مردم بود.
وی افزود: انسان نیازمند ارتباط با خدا است از این رو قرآن آرامش بین انسان و پروردگار را محیا کرده است بهترین و کاملترین زبان و ادبیات با خداوند تلاوت قرآن است هیچ چیزی به اندازه قرآن کریم برای بشیریت مهم و اثر گذار نیست.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تأکید معاونت فرهنگی بر فعالیت‌های قرآنی است با وجود مشاغل زیاد قرآن می‌تواند آرامش بسیاری به انسان ببخشد توجه به جلسات قرآنی و شرکت در آن اهمیت دارد از این رو بیش از این به کارهای فرهنگی در استان نیاز است.
    

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید