14:56|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 02 مرداد 1398 - 09:35
کد خبر: 12498
باریش گزارش می‌دهد:

سفرهایی که با بی‌توجهی تلخ می‌شود

یکی از عوامل مهم تصادفات جاده‌‍ای بی‌توجهی و سهل انگاری به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است که در پی رعایت نکردن آن سفرهای شیرین بر کام برخی‌ها تلخ می‌شود.
سفرهایی که با بی‌توجهی تلخ می‌شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، تصادفات جاده‌ای  یکی از عوامل مهم مرگ و میر در آذربایجان‌غربی است که هر ساله به تعداد آمار تصادفات جاده‌ای در این استان افزوده می‌شود. دلایل زیادی در بروز حوادث جاده‌ای دخیل است که می‌توان به رعایت نکردن سرعت مجاز، سبقت گرفتن‌های غیرمجاز و نبود ایمنی در جاده‌ها اشاره کرد.   
افزایش 24 درصدی مصدومین تصادفات جاده‌ای آذربایجان غربی
باقر بهرامی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در مورد آخرین آمار تصادفات درون شهری و برون شهری در سطح استان اظهار کرد: براساس آخرین آمار مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس استان در سه ماهه نخست سال جاری تعداد 2613 مأمویت در تصادفات درون شهری ثبت شده که این تعداد نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است
وی افزود: در تصادفات درون شهری 2 هزار و987 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده است که نسبت به مشابه سال گذشته 4/5 درصد افزایش دارد همچنین 2هزارو 581 نفر در مراکز درمانی بستری و تحت درمان قرار گرفته‌اند.
بهرامی در ادامه به آمار تصادفات جاده‌ای نیز اشاره و اضافه کرد: تعداد مأموریت‌های اعزامی به صحنه تصادفات برون شهری، هزارو 857 مورد ثبت شده که 16 درصد افزایش داشته همچنین از این تعداد2 هزارو 595 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده است که  24 درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش دارد و 2 هزارو 224 نفر از این تعداد بستری و تحت مداوا قرار گرفته‌اند که این تعداد نیز 22 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
شناسایی 44 نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های آذربایجان غربی
ارسلان شکری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: از مجموع نقاط حادثه خیز شناسایی شده در استان 35 نقطه پرحادثه محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه برنامه  اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌‎غربی رفع 50 درصد از نقاط حادثه خیز استان طی دوسال آینده است تصریح کرد: 6 نقطه از نقاط حادثه‌خیز استان رفع شده و 11 نقطه نیز در حال تعیین پیمانکار برای آغاز عملیات اجرایی است و بهسازی و اصلاح نقاط  دیگر نیز در حال مطالعه و اخذ بودجه هستند.
شکری اضافه کرد: علاوه براین 27 نقطه در استان وجود دارد که دارای نقاط تصادف با دید کمتر هستند و با امکانات استان آشکارسازی و خاک‌برداری شده‌اند.
این مسئول به میزان اعتبار مورد نیاز برای رفع نقاط حادثه خیز در استان اشاره کرد و گفت: 100 میلیارد تومان اعتبار برای خاک‌برداری و رفع تمام این نقاط مورد نیاز است که اعتبار آن به صورت ملی و استانی در اختیار اداره کل قرار می‌گیرد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سالیانه 4 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت و 3 هزار کیلومتر از شانه‌های خاکی جاده‌های استان نیز تسطیح می‌شوند، احداث شانه خاکی در کنار جاده‌‎های استان را جز برنامه‌های اصلی برای افزایش ضریب ایمنی در جاده های آذربایجان غربی عنوان کرد.
رعایت کردن سرعت مجاز از بروز حوادث رانندگی جلوگیری می‌کند
یکی از مخاطبان باریش‌نیوز در ارسال پیامی گفت: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی همچنین افزایش تمرکز و دقت در حین رانندگی تا حد زیادی در بروز حوادث جاده‌ای تأثیر گذار و از آن جلوگیری می‌کند.
وی افزود: برخی از جاده‌های آذربایجان‌غربی به دلیل پیچ تند و دارا نبودن از ایمنی جاده‌ای باعث بروز حوادث ناگوار می‌شود که باید به این نقاط پر خطر جاده‌ای توجه شده و ساماندهی شوند.   
بی‌توجهی و سهل انگاری در رفت و آمدهای جاده‌ای باعث بروز حادثه شده و آمار تصادفات را افزایش می‌دهد و خسارات جبران ناپذیری را در پی دارد.
بنابراین لزوم توجه به قوانین رانندگی از سوی مردم و ایجاد ایمنی مناسب جاده‌ای از سوی مسئولان باید اعمال شود تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار در جاده‌ها نباشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید