13:34|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 26 تیر 1398 - 08:53
کد خبر: 12432
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

کمتر از یک‌درصد موقوفات استان نیت قرآنی دارند

آذربایجان غربی ۶ هزار و ۶۰۰ موقوفه و ۳۷ هزار رقبه دارد که متاسفانه کمتر از یک درصد آنها با نیات قرآنی وقف شدند.
کمتر از یک‌درصد موقوفات استان نیت قرآنی دارند

حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس فرهنگی باریش نیوز، اظهار کرد: فعالیت‌ و برگزاری مسابقات قرآنی از مهم‌ترین  اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی است.
وی به وضعیت موقوفات قرآنی در کشور و آذربایجان‌غربی اشاره و افزود: در سطح کشور ۱۹۵ هزار موقوفه و یک میلیون و ۲۵۰ هزار رقبه وجود دارد که کمتر از دو درصد آنها نیات قرآنی هستند و در استان نیز از ۶ هزار و ۶۰۰ موقوفه و ۳۷ هزار رقبه، متاسفانه کمتر از یک درصد آنها نیات قرآنی دارند بنابراین باید نیات واقفان به سمت قرآن و فعالیت‌های قرآنی هدایت شوند.
حجت‌الاسلام جوانبخت تصریح کرد: درآمد مالی موقوفات استان چهار میلیارد تومان بود اما اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی براساس وظیفه ذاتی خویش، حتی یک ریال نیز در برگزاری مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم هزینه نکرد.
این مسئول گفت: در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای انجام فعالیت‌های قرآنی در کل کشور مصوب شد اما متاسفانه تنها ۲۷ میلیارد آن تخصیص یافت و امسال نیز ۷۰ درصد بودجه قرآنی کاهش یافته بوده که با اعتراض دستگاه‌های فرهنگی، به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی ضمن تاکید به ایجاد موقوفات قرآنی، حمایت از حافظان و قاریان قرآنی را خواستار شد و اظهار کرد: در آذربایجان‌غربی چهره‌های شاخص کشوری و بین‌المللی قرآنی وجود داشته اما متاسفانه در ادارات خود به صورت قراردادی فعالیت می‌کنند در حالی که براساس قانون حمایت از نخبگان، باید از آنها حمایت لازم انجام شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه موسسات قرآنی در استان تقویت می‌شود تصریح کرد: باید با انجام فعالیت‌های قرآنی بتوانیم از خیر دنیا و آخرت برخوردار باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید