16:14|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 24 تیر 1398 - 14:05
کد خبر: 12421
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش و آبزیان محیط زیست آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

موجودات مشاهده شده در دریاچه ارومیه خطر زیست محیطی ندارند

موجوداتی که روزهای اخیر در بستر دریاچه ارومیه مشاهده شده و تصاویر آن در رسانه های مجازی دست به دست می شود، خطر زیست محیطی برای دریاچه ندارند.
موجودات مشاهده شده در دریاچه ارومیه خطر زیست محیطی ندارند

امید یوسفی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش و آبزیان محیط زیست آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: موجودات ریز دریاچه ارومیه نه تنها از طریق کانال فاضلاب بلکه از طریق رودخانه های منتهی به این دریاچه امکان انتقال را دارند ولی بعد از ورود به دریاچه به سبب نبود شرایط لازم برای ادامه حیات در نهایت پس از چند روز از بین می روند.

وی با بیان اینکه محیط دریاچه ارومیه شرایط لازم به لحاظ اکوسیستمی برای ادامه حیات موجوداتی غیر از آرتمیا را ندارد، خاطرنشان کرد: اکیپ‌های محیط زیست برای بررسی و نمونه برداری از موجودات مشاهده شده به دریاچه ارومیه اعزام شدند تا منشاء اصلی آن مشخص شود ولی در مجموع این موجودات می توانند هم از طریق روان آب‌ها، رودخانه‌ها و هم از طریق کانال‌های انتقال پساب وارد دریاچه شوند.

این مسئول یادآور شد: این موجودات از این لحاظ که باعث ایجاد تغییرات در اکوسیستم دریاچه شوند، خطری برای دریاچه ندارند و بیشتر این موجودات به سبب منبع پروتئینی بودن منبع غذایی مناسبی برای پرندگان در بستر دریاچه ارومیه هستند و از طریق پرندگان شکار می شوند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش و آبزیان محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه این موجودات به موجودات ماکروسکوپی معروف هستند، خاطرنشان کرد: اندازه این موجودات در حد میلی متر و چند سانتی متر است و تا حدی نیست که برای دریاچه ارومیه بحران جدی ایجاد کنند و مشاهده شدن این قبیل موجودات ریز در دریاچه ارومیه به سبب ورود آبهاب روان روخانه ها تقریبا معمول و عادی است و خطری برای حیات زیستی دریاچه ندارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید