18:40|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 23 تیر 1398 - 13:03
کد خبر: 12414
مدیرکل حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش خبر داد:

احداث دوربرگردان‌های جدید در انتظار تخصیص اعتبار لازم

ساخت دوربرگردان‌های جدید u_turn در محورهای حادثه‌خیز آذربایجان غربی بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
احداث دوربرگردان‌های جدید در انتظار تخصیص اعتبار لازم

ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز با بیان اینکه تصادفات ممکن است به‌خاطر عوامل مختلف از جمله جاده، خطای انسانی و یا نقص فنی وسیله نقلیه روی دهد، اظهار کرد: دوربرگردن‌های محور سلماس به عنوان یوترن‌های همکف در سال‌های گذشته انجام شده و به‌غیر از دوربرگردان مقابل دانشگاه آزاد تمام دوربرگردان های جاده سلماس از استانداردهای لازم برخوردارند.

وی با قبول این مطلب که دوربرگردان‌ها از نقاط حادثه‌خیز استان هستند، خاطرنشان کرد: دوربرگردان روبروی دانشگاه آزاد ارومیه به دلیل اینکه در محدوده شهر واقع شده اصلاح و تعریض آن به سازمان شهرداری واگذار شده است.

این مسئول ادامه داد: دوربرگردان‌های جاده شهیدکلانتری از آن حیث که قرار است این جاده به آزادراه تبدیل شود موقتی و در دست ساخت هستند و اصلاح دوبرگردان‌های این جاده هم‌اینک در دست پیمانکار طرح قرار دارد با این حال ایمن‌سازی‌های موقتی برای جلوگیری و کاهش تصادفات جاده در نقاط حادثه خیز جاده شهید کلانتری از طریق ابزارهای هشداردهنده انجام شده است.

شکری با اشاره به حادثه خیز بودن دوربرگردان‌های محور مهاباد با بیان اینکه از سال گذشته اقداماتی برای ایمن سازی در این جاده انجام گرفته است، گفت: نصب چراغ‌های هشدار دهنده در کف، افزایش تابلوهای ایمنی برای آرام‌سازی و ایمنی بیشتر این محور انجام شده ولی برای احداث دوربرگردان‌های u_turn نیازمند اعتبارات جدید است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی یادآور شد: از آنجایی که احداث دوربرگردان‌های جدید نیازمند آزادسازی و ساخت راه جدید از هرطرف به طول 700متر و به عرض سه متر است تا باند جدید احداث شود و از این رو پیش‌بینی می‌شود برای ساخت دوربرگردان‌های جدید بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید