07:41|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 23 تیر 1398 - 12:12
کد خبر: 12413
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با باریش:

سیره علم رضوی شاخص مبارزه با نمادهای ظلم است

امام رضا (ع) در زمان حیات خود با حاکمان بزرگ علمی به مناظره می‌پرداختند و علم والای ایشان که متصل به منبع الهی بود، سیاست‌های ظالمان را از بین می‌برد.
سیره علم رضوی شاخص مبارزه با نمادهای ظلم است

حجت‌الاسلام محمد جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با سرویس فرهنگی باریش نیوز، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) اظهار کرد: ایشان جایگاه بسیار والایی دارند و در ابعاد مختلف زندگی، شخصیت ایشان الگوی مناسبی برای مسلمانان است.
وی افزود: یکی از ابعاد شخصیتی حضرت رضا (ع) جایگاه ویژه ایشان در مقام علم است که ایشان به عالم آل محمد ملقب شده و در زمان حیات آن حضرت ارباب ادیان و صاحبان فکرها و گروه‌های مختلف در محضر امام هشتم به مناظره می‌نشستند.
حجت الاسلام شبستری اضافه کرد: معمول یکی از حاکمان زیرک در زمان حیات حضرت امام رضا علیه السلام بود که سعی داشت شخصیت و جایگاه حضرت را در بین مردم خدشه دار کند از این رو شخصیت‌های بزرگ علمی را به مناظره با امام رضا (ع) دور هم جمع می‌کرد وبا سوالات و مسائلی که مطرح می‌کردند به دنبال این بودند که شخصیت اما را زیر سوال ببرند. 
وی افزود: در خطابات وارد شده که امام رضا علیه السلام در این مناظرات توانست حاکمان ظالم را شکست دهند چرا که علم امام هشتم متصل به منبع الهی است و آن سیاستی که معمول دنبال می‌کرد را از بین برد به همین جهت حضرت امام رضا علیه‌السلام  در میان ائمه اطهار به عالم آل محمد ملقب شده است.    
حجت الاسلام شبستری تصریح کرد: مسئله ولایت عهدی امام رضا (ع)، رأفت و عطوفت ایشان نیز در مواقع مختلف برای مسلمانان الگو است و می‌توان از مکتب امام هشتم (ع) استفاده کرده و بهره ببریم.
وی گفت: در سیره شخصیتی امام رضا (ع) آمده است که روزی حضرت در خانه نشسته بودند و فردی به محضر آقا رفت و تقاضای کمک کرد امام (ع) از درون خانه مبلغی را از پشت در به آن سائل عطا کردند اطرافیان حضرت از ایشان سوال کردند که چرا از پشت در مبلغ را به سائل عطا کردید حضرت فرمودند: خواستم ذلت سوال را در چهره او نبینم.
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: این رفتار حضرت رضا (ع) درس بسیار بزرگ اخلاقی برای مسلمان است که اگر کار نیک و خدمتی انجام می‌دهیم منت نگذاریم و به نحوه برخورد کنیم که طرف مقابل احساس شرمندگی و ذلت نکند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید