19:13|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 18 تیر 1398 - 11:57
کد خبر: 12374
نماینده مردم ارومیه در مجلس در گفت‌و‌گو با باریش عنوان کرد:

کش و قوس‌های قانونی علت تعویق راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه

کش و قوس‌های قانونی روند اجرای منطقه ویژه اقتصادی سرو_ارومیه را طولانی کرده و همین امر باعث هدر رفت فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان شد.
کش و قوس‌های قانونی علت تعویق راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه

سیدهادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز اظهار کرد: لایحه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پس از رد شورای نگهبان به دلیل پاره از ایرادات در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی و ایرادات برطرف شد.

وی ادامه داد: در لایحه اولیه دولت 12 منطقه آزاد و ویژه برای استان‌های کشور پیشنهاد شده بود که یکی از این مناطق، منطقه ویژه اقتصادی ارومیه بود ولی در بررسی‌های مجلس این تعداد به 80 مورد افزایش پیدا کرد و همین امر باعث شد لایحه از سوی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام شد در حال حاضر این لایه پس از کش و قوس‌های بسیار برای تغییرات دوباره براساس لایحه اولیه به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده شده است.

بهادری با بیان اینکه این لایحه فعلا در رفت و آمد بین مجلس، شورای نگهبان، دولت و مجمع تشخیص مصحلت نظام قرار دارد، خاطرنشان کرد: مخالفت‌ها بیشتر به خاطر افزایش تعداد مناطق ویژه و آزاد در مجلس بود و لایحه اولیه بیشتر عقلانی و منطقی به نظر می‌رسد و با توجه به پیگیری‌های انجام شده به‌زودی برای تصویب نهایی به صحن مجلس آورده می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه روند تصویب و اجرای لایجه منطقه ویژه اقتصادی ارومیه طولانی شد و همین امر فرصت‌های بسیاری را در این منطقه به هدر داد، تصریح کرد: براساس گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس می‌توان امیدوار بود که زودی این لایحه مراحل قانونی را طی کرده و اجرایی شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید