22:37|سه شنبه, اردیبهشت 18 ,1403
تاریخ انتشار: 17 تیر 1398 - 13:27
کد خبر: 12370
باریش گزارش می‌دهد:

نقش مؤثر فضاهای سبز در ایجاد نشاط اجتماعی

فراهم کردن امکانات مناسب و افزایش فضاهای سبز شهری می‌تواند در ایجاد نشاط و شادابی در بین اقشار مختلف مردم اثر گذار باشد و رضایت شهروندان از این فضاها را به دنبال داشته باشد.
نقش مؤثر فضاهای سبز در ایجاد نشاط اجتماعی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از مکان‌های تفریحی و گردشی برای اقشار مختلف مردم وجود فضاهای سبز و پارک‌ها هستند که به ویژه در فصل تابستان افراد زیادی برای گذراندن اوقات بیکاری خود در این مکان‌ها حضور پیدا می‌کنند. در مناطق مختلف سطح شهر ارومیه پارک و فضاهای سبز بسیار زیادی موجود است که شهروندان در عصرهای گرم تابستانی به این مکان‌ها می‌روند و همراه با خانواده به تفریح و هم صحبتی با یکدیگر می‌پردازنند اما گویا امکانات موجود در فضاهای سبز کلانشهر ارومیه کافی نیست و نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان را می‌طلبد.
کمبود امکانات تفریحی برای کودکان در فضاهای سبز شهر ارومیه 
یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی از کمبود امکانات مناسب برای تفریح کودکان در پارک‌های سطح شهر ارومیه گلایه کرده و گفت: کودکان برای حضور و تفریح در پارک به شدت مشتاق هستند و از بازی در پارک‌ لذت می‌برند.
وی افزود: اما برخی از پارک‌های سطح شهر ارومیه امکانات مناسبی برای تفریح کودکان ندارند و جای خالی این امکانات در فضاهای سبز شهری به شدت احساس می‌شود که امیدواریم مسئولان امر به این مشکل توجه و رسیدگی کنند.
نقص فنی دستگاه‌های بازی کودکان در برخی از پارک‌ها
بهزاد از کابران باریش نیوز در مورد وضعیت یک  ‎‌یکی از پارک‌های شهر ارومیه گفت: دستگاه‌های بازی که برای کودکان در پارک‌ها ایجاد شده ایمنی مناسبی ندارد.
وی گفت: همچنین زمین بازی که برای بچه‌ها استفاده می‌شود باید چمن کاری شود که کودکان در حین بازی دچار آسیب دیدگی نشوند.
این کاربر اضافه کرد: کمبود نیمکت و مکان مناسبی برای استفاده شهروندان در حین استراحت نیز از مشکلات موجود در پارک‌های شهر ارومیه به شمار می‌رود.
آبیاری چمن پارک‌ها در شب!
نسترن یکی از شهروندان ارومیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز اظهار کرد: با توجه به گرم شدن آب و هوا و فرا رسیدن فصل تابستان، مردم در ساعاتی از شب برای گذراندن اوقات خود و خانواده در فضای باز و پارک‌ها به تفریح و گردش می‌پردازند ولی متاسفانه چمن‌های پارک‌ها را هنگام شب آبیاری می‌کنند و مردم نیز مکانی برای تفریح و نشستن پیدا نمی‌کنند.
وی گفت: اکثر پارک‌های موجود در سطح شهر ارومیه این مشکل را دارند که امیدواریم مسئولان این مشکل را برطرف و مدیریت کنند.
فضاهای سبز شهری جلوه بسیار زیبایی در سطح شهر خلق می‌کنند که این زیبایی با حضور مردم و استفاده آنان از این مکان‌ها دو چندان می‌شود. بنابراین فراهم کردن امکانات مناسب و افزایش فضاهای سبز در سطح شهر می‌تواند در ایجاد نشاط و شادابی در بین اقشار مختلف مردم مؤثر و اثر گذار باشد و بهره‌مندی و رضایت شهروندان را در پی داشته باشد. ‌

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید