19:10|سه شنبه, اردیبهشت 18 ,1403
تاریخ انتشار: 17 تیر 1398 - 12:50
کد خبر: 12369
رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

آغاز سیر نزولی قیمت سیب‌زمینی در بازار ارومیه

قیمت سیب زمینی که در روزهای اخیر به دلیل کمبود عرضه افزایش قیمت چند برابری داشت، از امروز سیر نزولی پیدا کرده است.
آغاز سیر نزولی قیمت سیب‌زمینی در بازار ارومیه

قاسم عزتی، رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز با اعلام این خبر که قیمت سیب زمینی از امروز در بازار ارومیه سیر نزولی پیدا کرده است، اظهار کرد: با آغاز برداشت سیب زمینی تولید شهرهای استان روند کاهش قیمت همچنان تداوم می‌یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت سیب‌زمینی در میدان میوه و تره‌بار ارومیه به صورت عمده با کاهش 40 درصدی به قیمت 5‌هزار و 500‌تومان عرضه می‌شود‌.

این مسئول در پاسخ به این سوال که چرا هنوز برخی فروشنده‌ها سیب‌زمینی را با قیمت بالای 7‌هزار تومان عرضه می‌کنند، افزود: این قیمت مربوط به خرید هفته‌های گذشته بوده و در حال حاضر قیمت سیب زمینی درجه تولید ارومیه 5‌هزار تومان است.

عزتی معتقد است که با توجه به فراررسیدن فصل برداشت سیب زمینی داخل استان، روند کاهش قیمت همچنان ادامه دار است و در صورت مازاد بر نیاز استان باید استان‌های دیگر و یا کشور عراق صادر ‌شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار شهرداری ارومیه با بیان این مطلب که در حال حاضر کشور عراق مشتری ثابت محصولات باغی و صیفی جات اذربایجان غربی است، خاطرنشان کرد: سهم عمده‌ای از محصولات باغی، صیفی و سبزیجات مازاد نیاز استان هم اینک به شهرهای مختلف کشور عراق صادر می شود تا کشاورز به سبب انباشت تولید دچار خسارت نشود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید