16:24|سه شنبه, اردیبهشت 18 ,1403
تاریخ انتشار: 16 تیر 1398 - 10:57
کد خبر: 12355

تابستان رسید؛ امکانات به دریاچه ارومیه نرسید

همزمان با فصل تابستان مسافران زیادی از نقاط مختلف برای تفریح و گردشگر به ساحل دریاچه ارومیه می‌آیند اما نبود امکانات، گلایه‌ای است که همچنان از سوی مردم ادامه دارد.
تابستان رسید؛ امکانات به دریاچه ارومیه نرسید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، با آمدن فصل تابستان مسافران و گردشگران زیادی از نقاط مختلف به دریاچه ارومیه سفر می‌کنند و در تعطیلات آخر هفته نیز مسیر منتهی به دریاچه ارومیه به شدن ترافیک و پر تردد می‌شود. چند سالی است که مناطق اطراف و محدوده دریاچه ارومیه از عدم امکانات مناسب مانند، نبود روشنایی و ناهمواری جاده شهید کلانتری، نبود بوفه‌ و آلاچیق در کنار جاده جهت استراحت بین راهی مسافران و نبود سرویس بهداشتی و مکان مناسب جهت استفاده از آب شرب در سختی به سر می‌برد.
به طوری که مسافران و شهروندان ارومیه‌ای به شدت از نبود امکانات در ساحل و محدوده دریاچه ارومیه ناراضی هستند و از مسئولان امر جهت ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی در این منطقه مطالبه دارند.
ایجاد آلاچیق در ساحل دریاچه ارومیه جلوه زیبایی به این منطقه می‌بخشد
زهره مرادی یکی از شهروندان زنجانی که برای مسافرت و تفریح با خانواده به ارومیه سفر کرده‌اند در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: دریاچه ارومیه از جاذبه‌های مهم گردشگری در منطقه آذربایجان است و طبیعت بسیار زیبایی دارد.
وی گفت: ایجاد امکانات رفاهی در ساحل دریاچه ارومیه به حد زیادی به زیبایی‌های این مکان می‌افزاید و باعث می‌شود مسافران زیادی به این منطقه سفر کنند.
این مسافر زنجانی در ادامه افزود: متاسفانه دریاچه ارومیه وضعیت خوبی دارد اما نبود امکانات مناسب مردم را رنج می‌دهد.


نقش دریاچه ارومیه در توسعه صنعت گردشگری
سعید یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: دریاچه ارومیه زمینه مناسبی را برای توسعه صنعت گردشگری و توریسم فراهم کرده که متولیان باید از این فرصت پیش آمده به نحوه احسن استفاده کنند.
وی افزود: اگر فضایی برای توسعه گردشگری و ایجاد در آمدزایی از طریق دریاچه ارومیه فراهم شود جوانان زیادی صاحب شغل و در آمد خواهند شد.
این مخاطب در ادامه گفت: ایجاد تورهای گردشگری داخل دریاچه برای بازید از جزیره و پارک ملی دریاچه ارومیه به شدت طرفدار دارد و از این طریق می‌شود درآمد خوبی کسب کرد مگر دریاچه ارومیه چه چیزی از دریای خلیج فارس و مازندران کم دارد!. 
فرصت طلایی جذب گردشگر و درآمدزایی از طریق دریاچه ارومیه
جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی درباره اهمیت دریاچه ارومیه و نقش آن در جذب گردشگر اظهار کرد: اگر روشنایی استاندارد پل میان‌گذر دریاچه ارومیه تامین شود و به صورت زیبایی نورپردازی گردد قطعاً سبب جذب گردشگر می‌شود چرا که یک پل نورانی در تاریکی مطلق زیبایی دو چندانی به دریاچه می‌بخشد.
جباری افزود: دریاچه ارومیه فرصت طلایی برای جذب گردشگر و درآمدزایی است بنابراین باید تا جایی که امکان دارد از این فرصت استفاده شود و تمام تلاش‌های لازم را برای جذب بیشتر گردشگران انجام شود و این اداره کل مصمم به اجرای این رویکرد در برنامه‌های سال 98 است.
وی ادامه داد: همه کسانی که دریاچه ارومیه را دیده‌اند از خاموش ماندن چراغ‌های پل میان‌گذر ناراحت هستند و ابراز تأسف‌دارند بنابراین ادارات متولی باید به سرعت به فکر تامین روشنایی و نورپردازی این پل و جاده میان‌گذر باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: روزگاری پلاژهای میانگذر دریاچه ارومیه در کنار همین پل محل خاطره سازی گردشگران زیادی بود که امسال با جان گرفتن دریاچه این امید ایجاد شده تا دوباره فعالان گردشگری حاشیه‌نشین دریاچه ارومیه باز هم بساط پلاژهای خود را بار دیگر پهن کرده و خاطره ساز گردشگران شوند.
فراهم کردن امکانات تفریحی و رفاهی در محدوده دریاچه ارومیه تبعات بسیار مثبتی در پی دارد و رضایت مسافران و گردشگران در این منطقه جلب می‌کند و باعث افزایش توریست و گردشگر در کنار این جاذبه طبیعی می‌شود از این رو مسئولان باید تا دیر نشده فکری به حال ایجاد امکانات دریاچه ارومیه داشته باشند و این فرصت پیش آمده را غنیمت شمرده و به بهترین شکل از آن استفاده کنند و از طریق آن بخشی از مشکلات موجود اقتصادی را حل نمایند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید