17:20|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 13 تیر 1398 - 13:19
کد خبر: 12340
باریش گزارش می‌دهد:

وعده‌های شهربازی چی‌چست در مسیر تحقق

شهربازی مدرن چی‌چست از آغاز عملیات اجرایی با مشکلات مختلفی رو به رو شد و افتتاح آن به تأخیر افتاد اما امسال با وعده‌های مسئولان گویا هفته دولت افتتاح آن عملی می‌شود.
وعده‌های شهربازی چی‌چست در مسیر تحقق

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، احداث بزرگترین شهربازی مدرن در خاورمیانه، یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در شهر ارومیه است که بعد از گذشت سال‌ها از آغاز عملیات اجرایی آن، همچنان در انتظار افتتاح مانده است. آغاز طرح عملیاتی شدن شهربازی مدرن ارومیه در دهکده ساحلی چی چست از همان ابتدا با حاشیه‌های مختلف و مشکلات اقتصادی رو به رو بود و وعده افتتاح آن هر ساله به تعویق می‌افتد.
مردم شهر ارومیه همچنان در انتظار افتتاح شهربازی چشم به راه هستند اما امسال با وعده‌های مسئولان شهر ارومیه گویا شهربازی مدرن در هفته دولت افتتاح می‌شود.
نیمه دوم شهریورماه 98، شهربازی مدرن ارومیه افتتاح می‌شود
محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در خصوص به تعویق افتادن افتتاح شهربازی مدرن ارومیه اظهار کرد: مشکلات مالی موجود در پروژه شهربازی مدرن ارومیه علت اصلی به تأخیر در افتتاح آن است.
وی افزود: با تلاش‌های که  انجام گرفته، به احتمال زیاد نیمه دوم شهریور که مصادف با هفته دولت می‌باشد شهر بازی مدرن ارومیه افتتاح می‌شود.
حضرت پور افزود: پروژه شهربازی مدرن ارومیه در مساحت 16 هکتار زمین، دارای هتل چهار ستاره، باغ گلها، آبشار سه بعدی و موزیکال ، کافی شاب، رستوران، آمفی تئاتر مدرن، کارتینگ، زمین تیراندازی، فوتبال، والیبال و والیبال ساحلی و باند هواپیماهای موتوری، قلعه چوبی و در نهایت دستگاه‌های شهربازی است.
وی به مشکلات مالی موجود در این طرح اشاره و ادامه داد:   روند عملیات اجرایی در شهربازی چی‌چست طی 3 ماه اخیر با وجود بحران مالی در حال اجرا بود ولی در حاضر بدلیل مشکلات مالی با روند کندی در حال اجرا است.
 حضرت پور در مورد اهداف ساخت این شهربازی تصریح کرد: هدف‌گذاری شهرداری ارومیه برای ساخت شهربازی ایجاد شور و نشاط اجتماعی و همچنین جذب گردشگر تا شعاع 250 کیلومتری دهکده ساحلی چی‌چست است.
شهردار ارومیه در خصوص امکانات پیش‌بینی شده برای این شهربازی بیان کرد: شهربازی مدرن ارومیه به تجهیزات به روز شهربازی دنیا مجهز می‌شود درحال حاضر سه دستگاه از تجهیزات دنیای بازی در مجموعه بزرگ تفریحی و گردشگری چی چست نصب شده است و ادامه روند نصب دستگاه‌ها بدلیل مسافرت متخصصان ایتالیایی به کشورشان با تاخیر انجام می‌شود.
 تعویق در افتتاح به موقع شهربازی به دلیل مشکلات مالی است
عادل فتاحی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه شهربازی مدرن ارومیه واقع در دهکده ساحلی تفریحی چی‌چست هفته دولت افتتاح می‌شود اظهار کرد: افتتاح شهربازی ارومیه تا به امروز به دلیل مشکلات اقتصادی به تعویق افتاده است اما هم اکنون در مرحله‌ استاندارد سازی است.
 وی افزود: در سال جاری بارش‌های مطلبوب باعث افزایش سطح آب دریاچه ارومیه شد از این رو امیدواری جهت احیاء دریاچه ارومیه نیز بیشتر مشاهده می‌شود و اگر این روند ادامه داشته باشد افتتاح شهربازی و همچنین روند افزایش آب دریاچه ارومیه فرصت گردشگری و اکوتوریسم ویژه‌ای در این منطقه به وجود می‌آورد.
وی گفت: تأخیر در افتتاح  این پروژه به سبب اخذ مجوز استاندارد از اداره‌ی مربوطه بوده و همچنین 28 عدد از قطعات و ابزار بازی نصب‌شده و امکانات رفاهی اعم از رستوران و هتل در نظر گرفته شده است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه مجاورت دریاچه ارومیه در کنار این دهکده تفریحی یکی از ظرفیت‌های گردشگری و توریستی است، افزود: ساخت سواحل شنی و پلاژهای تفریحی در کنار دریاچه ارومیه در دستور کار مسئولان قرارگرفته است.
افتتاح شهربازی بخشی از کاستی‌های گردشگری را رفع می‌کند
یکی از کابران باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: در شهر ارومیه مکان زیادی برای تفریح و گردشگر وجود ندارد اما افتتاح شهربازی ارومیه می‌تواند بخشی از کاستی‌های موجود در زمینه تفریح و گردشگری را رفع کند.
این مخاطب ادامه داد: امیدواریم مسئولان به وعده‌های خود در افتتاح شهربازی به موقع عمل کنند و با ایجاد امکانات مناسب‌تر به توسعه گردشگری در شهر ارومیه کمک کنند.
ایجاد مکان‌های تفریحی و گردشگری با امکانات مناسب تا حدی زیادی می‌تواند در توسعه شهری مؤثر باشد از این رو با توجه به نزدیک شدن به ارومیه 2020 امیدواریم افتتاح شهر بازی ارومیه بتواند نیازهای شهروندان ارومیه‌ای را برطرف کند و زمینه توسعه گردشگری و توریستی در این منطقه را فراهم کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید