13:14|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 12 تیر 1398 - 09:55
کد خبر: 12326
مدیرعامل شرکت آب‌و‌فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

احداث مخزن ذخیره روستای قزل عاشق ارومیه در انتظار تامین اعتبار

نیازسنجی و مطالعات احداث مخزن ذخیره روستای قزل عاشق ارومیه انجام شده و تحقق عملیاتی آن در انتظار تامین اعتبار و بودجه مورد نیاز است.
احداث مخزن ذخیره روستای قزل عاشق ارومیه در انتظار تامین اعتبار

علیرضا رضوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: روستای قزل عاشق با 1542 مشترک، تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی است.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی بودن روستا به محدوده شهر این روستا از رشد و توسعه قابل تأملی برخوردار است که البته این رشد بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های موجود صورت پذیرفته و می‌پذیرد.

این مسئول در رابطه با اقدامات اجرایی برای رفع مشکل تامین آب شرب سالم و بهداشتی روستای قزل عاشق ارومیه گفت: به دنبال افزایش وسعت روستا و متعاقب آن افزایش تعداد جمعیت، ساختمان‌ها نیز از یک طبقه مرسوم در روستاها به 2 طبقه و بیشتر، تبدیل شده است که این امر، گاها در مواقع اوج مصرف سبب کمبود و افت فشار آب در شبکه توزیع می‌شود.

رضوی خاطرنشان کرد: نیازسنجی و مطالعات مرتبط با ایجاد مخزن ذخیره جدید صورت انجام شده و تحقق عملیاتی و اجرایی طرح  بستگی به تامین اعتبارات لازم دارد.

وی در ادامه یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب روستایی ارومیه، با انجام اقدامات اصلاحی در سیستم پمپاژ آب به شبکه و هم چنین حفر چاه جدید، نسبت به رفع اساسی مشکل، اقدام کرده است.

این مسئول تصریح کرد: در روستای قزل عاشق و مناطق مشابه که در منطقه دشت و همواری (فلت) قرار گرفته‌اند، قطعی برق، سبب بروز مشکلاتی در تأمین آب می‌شود و این مشکل تنها به خاص این روستا نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی، در پایان افزود: همزمان با پیک مصرف برق، قطعی‌های مکرر اعمال شده که متأسفانه، این رخداد سبب از کار افتادگی الکتروپمپ شده و این خود باعث کاهش فشار آب و بعضاً سبب قطعی آن می‌شود، در صورتی که قطعی برق اعمال نشود هیچ مشکلی در میزان فشار آب و قطعی آن به وجود نمی‌آید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید