14:54|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 11 تیر 1398 - 10:10
کد خبر: 12313
باریش گزارش می‌دهد:

رانندگی، فرهنگی که در بین مردم غریبه است

سال‌های زیادی از ورود خودرو به زندگی مردم می‌گذرد اما به نظر می‌رسد برخی افراد هنوز با فرهنگ صحیح رانندگی غریبه هستند.
رانندگی، فرهنگی که در بین مردم غریبه است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، رانندگی کردن یکی از مهارت‌های مهم در زندگی امروزی برای هر فردی است و روزانه شاهد انواع و اقسام خودروهای آموزش رانندگی در سطح شهر ارومیه هستیم اما چیزی که در این میان اهمیت دارد این است که آموزشگاه‌های رانندگی تا چه اندازه روی آموزش و مهارت صحیح رانندگی سرمایه گذاری می‌کنند و در یادگیری فرهنگ رانندگی در جامعه مؤثر می‌باشند. متاسفانه در شرایط فعلی استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی و همچنین فرهنگ صحیح رانندگی در فضای درون شهری وضعیت خوبی ندارد و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی باعث ایجاد تصادف و ترافیک سنگین در سطح شهر می‌شود.
پارک دوبل شهروندان، نظم شهر را بر هم زده است
یکی از مخاطبان باریش نیوز در ارسال پیامی گفت: ترافیک در سطح شهر ارومیه به صورت روزانه در حال افزایش است که بخشی از این ترافیک‌های سرسام آور به پارک دوبل‌های نامناسب شهروندان در کنار خیابان مربوط می‌شود.
وی افزود: در یکی از خیابان‌های ارومیه به دلیل وجود داروخانه شبانه روزی که در نزدیکی دوربرگردان قرار دارد پارک دوبل خودروها ترافیک سنگین به وجود می‌آورد به طوری که خیابان در عرض چند دقیقه قفل می‌شود.
این مخاطب در ادامه گفت: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام گذاشتن به حقوق شهروندی تا حد زیادی در نظم شهری مؤثر است که این قانون باید در بین شهروندان رعایت شود.
لزوم رعایت فرهنگ پذیری در جامعه شهری
زهرا یکی دیگر از مخاطبان باریش نیوز در گفت‌وگو با خبرنگار باریش در مورد فرهنگ رانندگی در فضای شهری گفت: متاسفانه احترام و رعایت قوانین رانندگی و فرهنگ صحیح استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی در بین شهروندان جا نیافتاده است به طوری که دغدغه‌های روزانه باعث شده مردم در رفت و آمدهای خود سراسیمه باشند و اهمیتی به رعایت قانون نمی‌دهند.
وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم از مهارت صحیح رانندگی استفاده کرده و بهره ببریم باید فرهنگ پذیری در جامعه را رعایت کنیم و به حقوق همدیگر احترام بگذاریم تا شاهد شهر آرام و بدون ترافیک در سطح کلانشهر ارومیه باشیم.
اخلاق رانندگی را رعایت کنیم
حمید از کابران باریش نیوز در گفت‌وگو با خبرنگار باریش گفت: دغدغه‌های روزانه در شرایط فعلی ذهن هر فردی را درگیر می‌کند و این امر بر روی رانندگی افراد نیز تأثیر می‌گذارد.
وی گفت: رانندگی از حساسیت بالایی برخوردار است که اگر در انجام آن سهل انگاری شود عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت از این رو باید در حین رانندگی آرامش داشت و با اخلاق و رفتار مناسب پشت فرمان نشست.

به نظر می‌رسد بعد از گذشت دوران زیادی از ورود وسایل حمل و نقل به زندگی مردم، هنوز در فرهنگ صحیح رانندگی با مشکل مواجه هستیم و این امر باعث بروز مشکلات دیگری در جامعه شده است. رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نقش مهمی در ترویج فرهنگ شهروندی دارد و نظم شهر را برقرار می‌کند از این رو انتظار می‌رود آموزش‌های رانندگی برای افرادی که به تازگی به دریافت گواهینامه اقدام می‌کنند به صورت اصولی و با در نظر گرفتن قوانین مهم در رانندگی اجرا شود تا فرهنگ صحیح رانندگی در بین شهروندان عملی شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید