17:22|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 11 تیر 1398 - 09:34
کد خبر: 12311

سر ریز شدن آب سد شهرچایی ارومیه تکذیب شد

علیرغم اینکه برخی از شبکه‌های اجتماعی از سرزیر شدن سد شهرچایی ارومیه در روز گذشته خبر دادند مسئولان این خبر را تکذیب کرده و اعلام کردند در حال حاضر 3 مترمکعب آب برای سر ریز شدن این سد نیاز است.
سر ریز شدن آب سد شهرچایی ارومیه تکذیب شد

جواد محمدی، مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: در صورتی که حجم آب سدشهرچایی ارومیه به 220 میلیون مترمکعب برسد آب آن سرریز می‌شود.

وی با بیان اینکه سالیانه میزان آب ورودی به سد شهرچایی حدود 10 الی 12 میلیون متر مکعب است ادامه داد: میزان آب ورودی به سد شهرچایی در حال کاهش است و  سرریز شدن آن در شرایط کنونی به دلیل تامین آب بخشی از مصارف کشاورزی غیرممکن است.

محمدی با بیان اینکه شرایط حجم آبی سد شهرچایی در حال کنترل است و نگرانی از این موضوع متوجه شهروندان و کشاورزان نمی‌شود، افزود: سرریز شدن آب از سد شهرچایی ارومیه به دلیل اینکه محلی برای تامین آب بخش کشاورزی زمین های مجاور می شود آسیبی برای کشاورزان در پی ندارد.

 مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ازدیاد آب در حومه سد شهرچایی باعث شده تا مردم فکر کنند در این منطقه سرریز آب صورت گرفته است، افزود: بسیاری از سدهای استان از قبیل دریک، آغ چای و نوروزلو جزء سدهایی هستند که آب آن‌ها در گذشته به دلیل بارش‌های فصلی سرریز شده و هیچ مشکلی از این بابت به وجود نیامده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید