18:12|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 06 تیر 1398 - 11:19
کد خبر: 12281
باریش گزارش می‌دهد:

ترافیک سوغات تفرجگاه بند ارومیه برای گردشگران

ترافیک‌های طولانی و کلافه‌کننده به خاطر حجم زیاد ورود گردشگر و توریسم طبیعی به تفرجگاه بند ارومیه اولین سوغاتی این مکان تفریحی برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.
ترافیک سوغات تفرجگاه بند ارومیه برای گردشگران

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، سالیان سال است که تفرجگاه بند به عنوان مهم‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین تفرجگاه طبیعی در ارومیه شناخته می‌شود تا جایی که احداث مکان‌های تفریحی در نقاط دیگر شهر هم نتوانسته از حجم ورود گردشگر به این تفرجگاه بکاهد اما ترافیک‌های طولانی اولین سوغاتی است که روزهای پایانی هفته نصیب گردشگران این منطقه تفریحی طبیعی می‌شود.

تفرجگاه بند ارومیه یکی از مکان‌های تفریحی این شهر است که به سبب برخورداری از جاذبه‌های طبیعی همواره مقصد اصلی خانواده‌ها برای مسافرت‌ کوتاه مدت خارج شهر در روزهای پایان هفته به شمار می‌رود.
اما ترافیک‌های طولانی به ویژه در ساعات بعد از غروب آفتاب در روزهای آخر هفته برای افرادی که قصد استراحت در این تفرجگاه طبیعی را دارند، کلافه می‌کند.
عدم وجود امکانات مناسب در بند ارومیه‌
حسن یکی از مخاطبین باریش نیوز با ارسال پیامی نوشته است علیرغم اینکه بند تنها تفرجگاه ارومیه است اما در همین منطقه از شهر نیز به اندازه کافی زیرساخت تفریحی وجود ندارد و فقط شاهد گسترش رستوران‌ها هستیم و مکان تفریحی مناسب که بشود از آن به صورت خانوادگی استفاده کرد دیده نمی‌شود.
وی ادامه داد: عرضه قلیان در اکثر رستوران‌های بند یکی دیگر از مشکلات موجود در این مکان است که سبب عدم استقبال عمومی مردم از این اماکن شده است.
ترافیک کلافه کننده در تفرجگاه بند ارومیه
مریم یکی از دیگر مخاطبین باریش نیوز با ارسال پیامی نوشته است منزل مسکونی ما در جاده متنهی به تفرجگاه بند است و همیشه در ساعات برگشت به منزل با ترافیک شدید مواجه می‌شویم که اغلب تا نصف شب هم ادامه دارد و سر و صدای ناشی از این ترافیک برای خانواده‌های ساکن قابل تحمل نیست.
وی افزود: حتی برخی از همسایگان ما بیمار و مریض دارند که صدای خودرو باعث آزردگی آنها شده به طوری که یکی از آنها قصد داشت مریض خود به بیمارستان منتقل کند که به دلیل ترافیک نزدیک 20 دقیقه در ترافیک بند معطل شد
لزوم توجه به زیرساخت‌های رفاهی در سایر تفرجگاه‌های طبیعی ارومیه
حمید یکی دیگر از مخاطین باریش نیوز در این رابطه گفت: متاسفانه ارومیه تفرجگاهی غیر از بند با امکانات پذیرایی مناسب ندارد که بتوانیم با خیال راحت از مسافران خود در آنجا پذیرایی کنیم.
این مخاطب معتقد است که مکان‌های تفریحی و طبیعی دیگر شهر ارومیه برای مسافران و گردشگران ساماندهی شود تا از حجم ورودی به بند کاسته شود و در مقابل مکان‌های طبیعی دیگر نیز به آبادانی برسد.


ترافیک تفرجگاه طبیعی بند ارومیه را از یک نگاه  می‌توان نویدبخش رونق اکوتوریسم در بین شهروندان و حتی گردشگرانی دانست که ارومیه را به عنوان هدف گردشگری انتخاب کردند اما بدون شک راهکارهایی وجود دارد که از این پتانسیل نه به عنوان یک معضل بلکه به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید