18:01|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 06 تیر 1398 - 09:23
کد خبر: 12277
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای آذربایجان‌غی در گفت‌وگو با باریش:

شناسایی 44 نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های آذربایجان غربی

44 نقطه حادثه‌خیز درجاده‌های آذربایجان غربی شناسایی شده است که بیشترین سهم را در آمار تصادفات جاده‌ای دارند.
شناسایی 44 نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های آذربایجان غربی

ارسلان شکری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز اظهار کرد: از مجموع نقاط حادثه خیز شناسایی شده در استان 35 نقطه پرحادثه محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه برنامه  اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌‎غربی رفع 50 درصد از نقاط حادثه خیز استان طی دوسال آینده است تصریح کرد: 6 نقطه از نقاط حادثه‌خیز استان رفع شده و 11 نقطه نیز در حال تعیین پیمانکار برای آغاز عملیات اجرایی است و بهسازی و اصلاح نقاط  دیگر نیز در حال مطالعه و اخذ بودجه هستند.

شکری اضافه کرد: علاوه براین 27 نقطه در استان وجود دارد که دارای نقاط تصادف با دید کمتر هستند و با امکانات استان آشکارسازی و خاک‌برداری شده‌اند.

این مسئول به میزان اعتبار مورد نیاز برای رفع نقاط حادثه خیز در استان اشاره کرد و گفت: 100 میلیارد تومان اعتبار برای خاک‌برداری و رفع تمام این نقاط مورد نیاز است که اعتبار آن به صورت ملی و استانی در اختیار اداره کل قرار می‌گیرد.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سالیانه 4 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت و 3 هزار کیلومتر از شانه‌های خاکی جاده‌های استان نیز تسطیح می‌شوند، احداث شانه خاکی در کنار جاده‌‎های استان را جز برنامه‌های اصلی برای افزایش ضریب ایمنی در جاده های آذربایجان غربی عنوان کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید