06:07|چهارشنبه, اردیبهشت 12 ,1403
تاریخ انتشار: 03 تیر 1398 - 13:17
کد خبر: 12255
یک کارشناس اجتماعی در گفت‌وگو با باریش:‌

چهارچوب ازدواج اینترنتی باید آگاهانه وواقعی باشد

رویکرد ازدواج های اینترنتی باید در چهار‌چوب تعامل افرد که بصورت آگاهانه وبا انتخاب واقعی در جامعه شکل بگیرد.
چهارچوب ازدواج اینترنتی باید آگاهانه وواقعی باشد

مهدی بابازاده، کارشناس مسائل اجتماعی در گفت‌‎وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در رابطه با پیامدهای منفی دوستی‌های مجازی بیان کرد: امروزه آشنایی های مجازی و ازدواج های اینترنتی به علت عدم شناخت کامل از یکدیگر در چهارچوب کاملا ناشناخته و نامشخص که به تبادل اطلاعات مستقیم از فضای مجازی انجام میگیرد و این سبک از ازدواج ودوستی ها هنوز در جامعه ما جا نیافتاده است. 

وی با بیان آسیب های ازدواج شبکه های مجازی عنوان کرد: عدم آشنایی‌های قبل از ازدواج سریع‌تر افراد را به دام خواسته ها و نیات پلید از یکدیگردچارمیکند وبعلاوه طبق بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده ازدواج‌هایی که از این مسیر شکل میگیرند بیشتر دچار طلاق میشوند و این سبب  ممکن است  با گذشت زمان آسیب های جدی و مختلفی را برای فرد بهمراه داشته باشد.

بابازاده تاکید کرد:دوستی های فضای مجازی واینتر‌نتی به دلیل ناشناخته بودن محیط یک فضای نا امن و نا سالم میباشد  وعلی رغم اینکه محیط ناشناخته افراد را برای انجام اعمال ناشایست و نامشروع ترغیب و هدایت می کند.

این کارشناس اجتماعی در پایان تصریح کرد:نظارت برفضای اینترنتی  در رابطه با قبل از ازدواج باید برعهده متولیان این حوزه درامرازدواج از قبیل سازمان مشاوره ها، جوانان، بهزیستی را برعهده بگیرند.

 

  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید