16:02|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1398 - 08:31
کد خبر: 12190
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی خبر داد:

مشاغل خودرویی تکلیفی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارند

مشاغل خودرویی تاکسی، وانت و کامیونت‌های تا ظرفیت 7 تن، به ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارد.
مشاغل خودرویی تکلیفی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی ندارند

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، حسن کوماسی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در توضیح این مطلب اظهار کرد:  مالیات مشاغل خودرویی تاکسی، وانت و کامیونت‌های تا ظرفیت 7 تن مقطوع است و صاحبان این مشاغل، تکلیفی جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد سال 1397 ندارند.
وی با بیان اینکه برخی دفاتر پیشخوان دولت ممکن است به خاطر وجهی که برای صدور اظهارنامه، از مودی دریافت می‌کنند، بدون توجه به دستورالعمل سازمان مالیاتی مبنی بر عدم لزوم ارائه اظهارنامه از طرف مالکان وسایط نقلیه عمومی تاکسی، وانت و کامیونت‌های تا ظرفیت 7 تن، اقدام به صدور اظهارنامه مالیاتی برای صاحبان مشاغل خودرویی مذکور کنند، گفت: مالیات عملکرد سال 1397 صاحبان مشاغل خودرویی فوق الذکر، به صورت مقطوع تعیین شده که بر اساس آن این افراد تکلیفی جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و ارائه اسناد و مدارک برای عملکرد سال 1397  ندارند.
کوماسی افزود: صاحبان این مشاغل مکلفند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت با همراه داشتن کارت ملی، سند خودرو، برگ سبز، قبوض و مفاصاحساب مالیاتی، نسبت به پرداخت مالیات مقطوع عملکرد سال 1397 خود حداکثر تا پایان خرداد ماه 1398 اقدام کنند.
وی ادامه داد: عدم پرداخت مالیات در مهلت یاد شده، موجب تعلق جریمه به مالیات متعلقه می‌شود.
کوماسی در ادامه تاکید کرد: غیر از موارد مذکور، صاحبان سایر وسایط نقلیه عمومی باید نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات متعلق در موعد قانونی اقدام کنند.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با بیان اینکه تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال 1397 صاحبان وسایط نقیله مسافری، باری، ماشین آلات راهسازی و صنعتی با رعایت گروه‌بندی استان‌ها انجام شده گفت: آذربایجان غربی در گروه سوم این گروه‌بندی در کنار استان‌هایی چون کرمان، گلستان، سمنان، زنجان، قم، همدان، مرکزی، یزد، بوشهر و خوزستان قرار دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید