02:02|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1398 - 12:41
کد خبر: 12177
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش خبر داد:

خریداران سکه؛ مشمول پرداخت مالیات شدند

افرادی که در سال گذشته تا حداکثر 200 سکه خریداری کردند مشمول پرداخت مالیات شدند.
خریداران سکه؛ مشمول پرداخت مالیات شدند

حسن کوماسی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش نیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: خریدارانی که در سال گذشته از 21 تا 200 سکه از سیستم بانکی دریافت کردند، مشمول مالیات مقطوع بوده و از تسلیم اظهارنامه مالیاتی و نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مذکور معاف هستند.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه محاسبه مالیات مقطوع سکه بر اساس نرخ های متفاوتی صورت می گیرد، اظهار کرد: خریداران از 21 تا 60 سکه، مشمول مالیات مقطوع به ازای هر سکه 150 هزار تومان، از 61 تا 100 سکه، مشمول مالیات مقطوع به ازای هر سکه 200 هزار تومان و از 101 تا 200 سکه نیز مشمول مالیات مقطوع به ازای هر سکه 250 هزار تومان می‌شوند.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در پایان افزود: خریداران سکه در محدوده 20 تا 200 سکه با تاریخ تحویل سال 97، باید ضمن مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مودیان مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir ، کد ملی خود را در بخش مالیات مقطوع دریافت کنندگان سکه وارد کرده و در صورتی که مشمول مالیات سکه بودند، اقدام به ثبت‎نام در این سامانه . 
 کنند.
کوماسی در مورد اشخاصی که در سال گذشته بیش از 200 سکه دریافت کردند، گفت: این افراد به خاطر قرار گرفتن در گروه اول و دوم مشاغل، مشمول مالیات مقطوع نبوده و باید اظهارنامه مالیاتی مربوط به این فعالیت را تا پایان خرداد ماه سال جاری به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم کرده و نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی همچنین یادآور شد: صاحبان مشاغلی که حسب سوابق پرونده یا مجوز صادره از سوی مراجع ذیربط، به شغل مرتبط با خرید و فروش سکه اشتغال دارند، مشمول پرداخت مالیات مقطوع نبوده و مکلف هستند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی شغلی خود تا پایان خرداد ماه اقدام کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید