10:01|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1398 - 07:32
کد خبر: 12127
یادداشت:

پارکینگ‌های طبقاتی و نقش آن در گره‌گشایی ترافیکی ارومیه

معضل ترافیک این‌روزها دیگر با زندگی مردم در کلانشهر عجین شده، شاید احداث و راه‌اندازی پارکینگ‌های طبقاتی بتواند گره گشای مشکل ترافیک در شهر ارومیه باشد.
پارکینگ‌های طبقاتی و نقش آن در گره‌گشایی ترافیکی ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، ترافیک به یک مشکل مهم برای زندگی های شهری جدید تبدیل شده و مردم ارومیه نیز چندین سال است که با این مشکل روبه رو شده و علاوه براتلاف وقت هزینه‌های زیادی پشت ترافیکهای سنگین این شهر به هدر می‌رود.

علاوه براین ترافیک مشکلات دیگری نیز به وجود می‌آورد که شاید آلودگی صوتی و افزایش میزان تصادف شهری مهم‌ترین آن باشد، افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی از یک سو و عدم توسعه فضای خیابان‌ها از سوی دیگر این بحران ترافیکی را در ارومیه هر روز تشدید می‌کند.

راه‌حل‌های گوناگونی برای حل این‌گونه مشکلات در سراسر جهان پیشنهاد می‌شود که شاید احداث تراموا، خیابان‌های جدید، تقاطع‌های همسطح و غیر هم‌سطح و پارکینگ‌های طبقاتی شاید مهمترین این مسائل باشد که از این میان احداث پارکینگ‌های طبقاتی مرقون به صرفهتر به نظر می‌رسد.

پارکینگ‌های طبقاتی مزایای زیادی داشته و می توانند مکان مناسبی برای پارک حجم وسیعی از وسایل نقلیه در یک فضای نه چندان بزرگ باشد و علاوه براین استفاده از آن نیز هزینه زیادی نداشته و هزینه احداث آن نیز بسیار کمتر از سایر گزینه‌های مدیریت ترافیک است.

 متاسفانه کمبود پارکینگ‌های طبقاتی در سطح شهر به شدت احساس میشود وبا احداث این اماکن می‌‌توانیم شاهد کاهش جدی در ترافیک شهری باشیم واین امر می‌تواند به آسانی و به سرعت بسیار در ارومیه انجام شود و همچنین کمبود فضا برای پارک کردن خودرو در خیابان‌های ارومیه باعث  افزایش پدیده پارک دوبل در این شهرشده احداث این‌گونه پارکینگ‌ها می‌تواند این مشکل بزرگ را نیز حل کند.

 بی شک استفاده از تجارب کشورهای پیشرفته  درکنار استفاده از ظرفیت نخبگان بومی می‌تواند راه‌گشای مهمی در حل این بحران جدید در ارومیه باشد و اگر امروز نسبت به حل این معضل اقدام نشود باید شاهد پرداخت هزینه‌های گزافی برای حل آن در سالهای آتی باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید