23:57|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1398 - 06:16
کد خبر: 12075
باریش گزارش می‌دهد:

مشارکت مردم و مسئولان نقطه عطف رونق فرهنگسراها

وجود فرهنگسراها در شهرهای پرجمعیت نقش قابل توجهی را در زمینه توسعه فرهنگی و رشد روزافزون آن دارد که باید افزایش فعالیت فرهنگسراها در سطح شهر ارومیه با همکاری مردم و مسئولین متولی بیش از این مورد توجه قرار گیرد.
مشارکت مردم و مسئولان نقطه عطف رونق فرهنگسراها

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، وجود فرهنگسراها در شهرهای پرجمعیت نقش بسزایی در جلب مشارکت شهروندان در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دارد. مشارکت در کارهای گروهی و استفاده از ظرفیت و استعداد افراد مختلف به ویژه جوانان در حل مسائل روز ضرورت زیادی در ترویج فرهنگ عمومی به همراه دارد.
در کلانشهر ارومیه تعداد زیادی فرهنگسرا وجود دارد که در حال حاضر نتوانسته به دلیل عدم شناخت کافی از علاقه‌مندی‌های شهروندان در برآورده کردن نیازهای فرهنگی آنان عملکرد خوبی ارائه دهد.
اهمیت حضور در فرهنگسراها در راستای ترویج فعالیت‌های گروهی 
جواد دانشجوی رشته امور فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار باریش نیوز بیان کرد: فرهنگسراهای ارومیه ظرفیت این را دارند که بیش از این فعالیت داشته باشند چرا که جوانان نیز به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دراین مکان‌ها راغب هستند.
وی گفت: ایجاد برنامه‌های مناسب هفتگی، مانند کتاب خوانی، شعر خوانی ، اجرای برنامه‌های متنوع اجتماعی تا حد زیادی بر روحیه و ترغیب فعالیت جوانان در فرهنگسراها اثر گذار است و می‌تواند بستر مناسبی برای ترویج فعالیت‌های گروهی در سطح شهر داشته باشد.
فرهنگسراها باید بسوی تخصصی‌تر شدن حرکت کنند
حجت‌الاسلام محمد خلیل پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: با توجه به نقش فرهنگ در جامعه و نیز مقابله با تهاجمات فرهنگی، فرهنگسراها باید به سمت و سوی تخصصی حرکت کنند
وی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان، عنوان کرد: موضوع تشکیل بانک اطلاعاتی هنرمندان شهر ارومیه از سوی فرهنگسرای هنر شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری طرح تکمیلی را به کمیسیون ارائه کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: امروز باید توجه ویژه‌ای به مقوله کتاب و کتابخوانی شود و در این راستا نیز موضوع گسترش کتابخانه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری طی لایحه ای موضوع را به کمیسیون ارسال کند.
12 فرهنگسرا در سطح شهر ارومیه دایر است
حسین پناهی، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت‌وگو  با باریش نیوز، اظهار کرد: به هر میزان مردم در فرهنگسراها حضور داشته و از امکانات آن‌ها استفاده کنند به همان اندازه ظرفیت و پتانسیل فرهنگسراها در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی افزایش می‌یابد.
وی افزود: 12 فرهنگسرا در سطح شهر ارومیه دایر است و سه فرهنگسرای دیگر نیز در حال احداث و تکمیل است.
پناهی گفت: فرهنگسراها پتانسیل و امکانات مناسبی در جهت فعالیت‌های فرهنگی در شهر به شمار می‌روند و انتظار می‌رود از این امکانات موجود به صورت بهینه استفاده شود. 
وی ادامه داد: فرهنگسراها در جای جای شهر وجود دارد و برخی از این‌ها به جهت فعالیت‌های قابل قبول فرهنگی و اجتماعی موفق بوده‌اند و عملکرد خوبی را ارائه دادند. علارغم اینکه توجه و خدمات ویژه‌ای برای این فرهنگسراها ارائه نشده اما برخی از این‌ها فعالیت قابل قبولی را در ابعاد مختلف دارند.
وی بیان کرد : اما با وجود این در حال حاضر فرهنگسراها باز هم نیازمند حمایت هستند رسانه‌ها نیز در جهت اطلاع رسانی افکار عمومی نقش بسزایی در رونق فرهنگسراها دارند که آن را به عنوان یک پتانسیل برای استفاده عموم مردم عنوان و اطلاع رسانی کنند.
عضو شورای شهر ارومیه تصریح کرد: مردم باید با حضور در فرهنگسراها از این مکان وامکانات حمایت کنند هر چقدر حضور و فعالیت در فرهنگسراها استفاده شود به همان اندازه ظرفیت و پتانسیل آن‌ها افزایش خواهد داشت.

حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد فضاهای مناسب و برنامه‌های متنوع در راستای ترغیب شهروندان برای حضور و فعالیت در فرهنگسراها توسعه فرهنگی در سطح شهر را به همراه دارد.
از این رو لزوم فعالیت در فرهنگسراها از سوی مردم و مشارکت مسئولین در زمینه حل مشکلات موجود می‌تواند زمینه توسعه فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر ارومیه را بیش از پیش فراهم کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید