15:43|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1398 - 22:06
کد خبر: 11895

آغاز به کار نهمین جشنواره گلها در ارومیه

همین جشنواره گلها از امروز 12اردیبهشت ماه به مدت سه روز به همت شهرداری ارومیه در محل پارک گوللرباغی ارومیه آغاز به کار کرد.
آغاز به کار نهمین جشنواره گلها در ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره گلها عصر امروز پنج شنبه، 12اردیبهشت ماه با حضور استاندار آذربایجان غربی و مسئولان شهری در گوللر باغی محل برپایی این جشنواره برگزار شد.

این دوره از جشنواره گلها در چهار پارک صفا، استقلال ، ساعت با مرکزیت گوللر باغی از ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ماه با هدف ️ایجاد ترویج فرهنگ توسعه فضای سبز و ایجاد محیط شاد و دلنشین برای شهروندان و گردشگران و همچنین بسترسازی برای زیر ساختها معرفی ارومیه به عنوان شهر بین الملل گردشگری ۲۰۲۰ برگزار می شود. 
️امسال برای کاشت چهار میلیون بوته گل در شهر ارومیه برنامه ریزی شده بود که ۵۰۰ اصله در جشنواره گل کاشت شد و 115 المان تلفیقی در محل پارک های جشنواره گلها نصب شده که با نورپردازی ها جلوه خاصی به جشنواره داده است.
گفتنی است، ️۶۰ گونه گیاهی در جشنواره گلها استفاده شده است که  نام علمی ةنها به صورت پلاک برای آگاهی بازدیدکنندگان مشخص شده است.
همچنین برپایی کارگاه های آموزشی و غرفه های فروش‌گل و‌گیاه و راه اندازی کارناوال گل از دیگر برنامه های اجرایی در این جشنواره است که به مدت سه روز میزبان علاقه‌مندان و دوستداران گل و طبیعت می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید