14:41|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1398 - 12:30
کد خبر: 11890
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش عنوان کرد:

راه‌اندازی سامانه تامین آب مهاباد با صرف 60 میلیارد تومان اعتبار

سامانه تامین آب شهرستان مهاباد با صرف اعتبار 60 میلیارد تومان اعتبار امسال مورد راه‌اندازی می‌شود.
 راه‌اندازی سامانه تامین آب مهاباد با صرف 60 میلیارد تومان اعتبار

رسول اکبری، در گفت‌‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: سامانه تامین آب مهاباد شامل برج آبگیر، تصفیه خانه آب و تاسیسات جانبی است و مجموع اعتباری که برای راه‌اندازی این سامانه اختصاص یافته است، 60 میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه 40 میلیارد تومان از اعتبار هزینه شده برای راه‌اندازی این سامانه از سوی بخش خصوصی تامین شده، افزود: ظرفیت تصفیه‌خانه مهاباد 23 میلیون مترمکعب در سال بوده و افق طرح برای 1418 طراحی شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه احداث این سامانه از سال 93 آغاز شده، تصریح کرد: جمعیت تحت پوشش این طرح در سال افق 246 هزار نفر است.
اکبری در ادامه نوع تصفیه اجرایی در سامانه تامین آب مهاباد را DAF طبق آخرین استانداردهای تصفیه آب عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی تصفیه خانه‌های موجود با توجه به مشکلات بیولوژیکی پاسخگوی نیاز مردم نیست و حتما باید فرایند تصفیه آب را به سمت استفاده از سیستم DAF می‌بردیم.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این سامانه تا سال 1418 می‌تواند پاسخگوی نیاز جمعیت شهرستان مهاباد باشد، خاطرنشان کرد: در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان که در آینده نزدیک انجام می‌شود، این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید